در نامه پنج اتحاديه بزرگ دانشجوي به رئيس‌جمهور پاکستان آمده است: دانشجويان مسلمان ریشه حوادث تلخ پاکستان را در برنامه‌ریزی بلند مدت مستکبرین می‌دانند، لذا عاملان این جنایات وحشتناک را هرچه سریع تر دستگیر نموده و به اشد مجازات برسانيد تا دیگر مزدوران عاقبت تلخ خود را نظاره‌گر باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ دفاتر پنج اتحاديه بزرگ دانشجويي در اعتراض به عدم تأمین امنیت شیعیان و اقلیت‌های مذهبی از سوي دولت پاکستان بيانيه‌اي صادر کردند؛ متن بيانيه به شرح زير است.

بسم الله الرحمن الرحیم

"وَ لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرينَ عَلَى الْمُؤْمِنينَ سَبيلا"
و خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلّطی نداده است.

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی پاکستان

جناب آقای آصف علی زرداری

مدتیست شیعیان کشور پاکستان مورد وحشیانه‌ترین حملات گروهک‌های تندرو تروریستی قرار گرفته و رنگی از آرامش ندیده‌اند. در چند ماه گذشته تعداد کثیری از شیعیان در مواضع مختلف و در مظلومانه‌ترین وجه ممکن به شهادت رسیده‌اند که این موضوع قلب مسلمانان جهان را جریحه‌دار نموده است.

پرواضح است که استکبار جهانی لحظه‌ای توان دیدن آرامش مسلمین را نداشته و پیوسته در حال ایجاد تفرقه در بین آنان است و مسلمین جهان نیز ریشه این حوادث تلخ  را در برنامه‌ریزی بلند مدت مستکبرین می‌دانند. اما دولت‌های مسلمان باید در مقابل چنین حوادثی هوشیاری و عمل بموقع داشته باشند. دستگاه‌های امنیتی نباید با غفلت خود به مزدوران اجازه تجاوز به مال و جان مسمانان را بدهند.

دانشجویان جمهوری اسلامی ایران از دولت پاکستان انتظار دارند که :

1.    عاملان این جنایات وحشتناک را هرچه سریع تر دستگیر نموده و به شدیدترین وجه ممکن مجازات نماید تا قلب آسیب دیدگان اندکی التیام یافته و دیگر مزدوران عاقبت تلخ خود را نظاره‌گر باشند. هرگونه اهمال در این امر موجب یاغی‌تر شدن تروریست‌ها و ناامیدی بیشتر مظلومان گشته و عواقب شومی را برای ملت بزرگ پاکستان در پیش خواهد داشت.

2.  در مقابل برخی افراط‌گراهای مذهبی حساس بوده و با ایجاد محدودیت‌هایی اقدامات متعصبانه آنان را کنترل نمایند.

3.  در این شرایط سخت حمایت‌های اقتصادی و رفاهی مکفی را در اختیار آسیب دیدگان این حوادث قرار داده و امنیت روانی ایشان را تامین نمایند.

4.   در قبال تفکرات افراطی و تکفیری اقدامات فرهنگی و آموزشی لازم را صورت داده و اقدامات اساسی و بلند مدت را در دستور کار داشته باشند.

5.    همبستگی بین مذاهب مختلف مسلمین را در برنامه خود قرار داده و تفرقه افکنان را محاکمه نمایند.

همچنین انتظار دانشجویان جمهوری اسلامی ایران از دولت پاکستان بسیار بالاتر از چیزی است که مشاهده می‌گردد زیرا وضع موجود در پاکستان هم امنیت منطقه را بیش از پیش تهدید می‌نماید و هم جایگاه این کشور را در بین دیگر ملت‌ها تضعیف می‌نماید. از سویی دیگر این وقایع دردناک ضربه بزرگی را به دین مبین اسلام و مسلمانان وارد می‌نماید و در واقع پازل دشمنان را در برنامه‌های اسلام هراسی آنها تکمیل می نماید.

کشور پاکستان در مرحله رشد و کسب جایگاه واقعی خود در منطقه و جهان می‌باشد. لذا اقدامات ضدامنیتی که در روز ها و ماه‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم می‌تواند ضربه‌ای جدی به جایگاه این کشور وارد نماید. از سوی دیگر پرواضح است که چنین اقدامات وحشیانه‌ای تنها شیعیان این کشور را تهدید نکرده بلکه تهدید عظیمی برای تمامی ملت پاکستان می باشد.

استکبار جهانی برنامه‌های گسترده‌ای را در راستای تجزیه کشورهای منطقه در دست اجرا دارد تا از این طریق جایگاه این کشورها را تضعیف نموده و منافع خویش را تامین نماید لذا این اقدامات می‌تواند آغازی تلخ در سناریوی گسترده دشمنان قسم خورده مسلمانان در پاکستان باشد لذا لازم است سازمان ملل متحد نیز در این رابطه اقدامات مقتضی را انجام داده و بصورت جدی در قبال تفرقه افکنان و مستکبران عکس‌العمل نشان دهد.

انتظار است مطالب فوق‌الذکر موثر واقع شده و در روزهای آتی شاهد عملکرد قابل قبولی از جانب دولت جنابعالی در پاسخ به مطالبات شیعیان و مسلمانان جهان و پاکستان باشیم.

انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت)
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
 بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
جنبش عدالتخواه دانشجویی
انجمن اسلامی دانشجويان مستقل سراسر کشور

انتهاي پيام

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار