وزراي کابينه پاکستان مذاکرات با معترضان شيعه را آغاز کردند که خواهان محافظت ارتش از آنها هستند و از خاکسپاري اجساد قربانيان انفجار کويته که هشتاد و نه کشته برجا گذاشت، خودداري مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ انفجار روز شنبه که دومين بمب گذاري بر ضد اقليت شيعيان هزاره پاکستان در پنج هفته گذشته در شهر کويته در جنوب غربي اين کشور بود، باعث شده است صدها معترض در سراسر پاکستان به خيابان بيايند و بخش هايي از کراچي، لاهور و اسلام آباد را به تعطيلي بکشانند.

شيعيان که حدود بيست درصد جمعيت عمدتا سني صد و هشتاد ميليون نفري پاکستان را تشکيل مي دهند، با تعداد بي سابقه اي از حملات مواجه شده اند که اين مسئله، پرسش هاي جدي در خصوص امنيت اين کشور مجهز به سلاح هسته اي که براي برگزاري انتخابات تا اواسط ماه مه آماده مي شود، به وجود آورده است.

«لشکر جنگوي» مسئوليت اين حملات را برعهده گرفته است و شيعيان از اين خشمگين هستند که مقامات هيچ کاري براي تحت پيگرد قرار دادن عوامل اين حملات انجام نداده اند.راجا پرويز اشرف نخست وزير پاکستان، وزراي دولت را به کويته فرستاده است تا با معترضان مذاکره کنند.

دفتر نخست وزير پاکستان بدون توضيح بيشتر اعلام کرد وي همچنين دستور «آغاز فوري يک عمليات هدفمند» بر ضد عوامل اين حملات را صادر کرده است. حملات بر ضد شيعيان پاکستان امسال جان تقريبا دويست نفر را گرفت.



                     
برچسب ها: پاکستان ، شیعه ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار