عبدالخالق هزاره رییس حزب دموکراتیک هزاره پاکستان گفت دو حمله ای که طی دو ماه اخیر برضد شیعیان هزاره در پاکستان صورت گرفته بی سابقه است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از الجزیره انگلیسی، عبدالخالق هزاره گفت در انفجار اخیر از یک هزار کیلوگرم ماده منفجره استفاده شد که چنین حمله ای در شهر کویته پاکستان تاکنون انجام نشده بود.

عبدالخالق گفت این حملات در حالی صورت گرفت که دولت پاکستان هیچ تمایلی به حل و فصل مشکلات شیعیان هزاره نشان نداده است.

وی گفت مسئولان دولت پاکستان هیچ اقدام جدی برضد تروریست های عامل این حملات صورت نداده اند این درحالی است که انواع و اقسام حملات برضد شیعیان هزاره پاکستان در حال پیگیری است و آنها هر روز مورد حملات مختلف از جمله ترورهای هدفمند و انفجارهای مختلف قرار می گیرند.

مجری شبکه الجزیره گفت گروهی که گفته می شود در پشت این حملات قرار دارد گروه تروریستی لشکر جنگوی است. این گروه در سال هزارو نهصد و نود و شش تشکیل شده است و در سال دو هزارو یک گروهی غیرقانونی در پاکستان اعلام شد و آمریکا نیز در سال دو هزارو سه میلادی این گروه را به فهرست گروههای تروریستی اضافه کرد.

گفته می شود این گروه از جمله گروههای مرتبط با القاعده و نیز طالبان در افغانستان وپاکستان است و در ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر سابق پاکستان در سال دو هزارو هفت دست داشته است.
برچسب ها: حمله ، شیعه ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار