در نشست دهمین جشن تصویر سال به دوری این دیدار هنری از سیاست زدگی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی  باشگاه خبرنگاران؛ نشست دهمین جشن تصویر سال "سیف‌اله صمدیان" در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
در این نشست صمديان به جزئیات این رویداد ملی اشاره کرد و گفت: بیستمین سالگرد انتشار تصویر سال را داشتیم نشریه‌ای که بیسیت‌ سال پیش با حضور و کمک "مرتضی مميز" شکل گرفت مجله‌ای که آرزو داشتیم پل ارتباطی با جامعه هنری باشد.
وی گفت: امسال دهمین جشن تصویر سال را خواهیم داشت در حقیقت این جشن مناسبتی کلی است که بخش فیلم و نمایشگاهی دارد.
وی خاطر نشان کرد: جشنواره فیلم تصویر تنها جشنواره غیر‌دولتی در ایران است که نمایش آثاری است که اکران عمومی پیدا نمی‌کنند یا ندارد و فیلمهایی که یک ورود و خروج هنری را در پی دارد.

*نمایش فیلمهای تصویر سال در فرانسه 

وی تصریح کرد: امیدوارم این فیلم‌ها امکان نمایش در سراسر دنیا را داشته باشد که در حال حاضر با سینما تک فرانسه در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم برگزیده دوره‌های گذشته را نمایش دهیم.
وی اظهار داشت: در پخش نمایشگاهی برگزیدگان عکس گرافیگ و کاریکاتور را نشان می‌دهیم و البته هر سال رسمی را داریم که مثلا در زمینه گرافیک تنها پوسترهای هنرمندان طراح گرافیک است.
وی گفت: البته در بخش زیر 25 سال که پنجمین دوره آن است که جوایزی به هنرمندان برگزیده در رشته‌های مختلف با عنوان جایزه "محسن رسول اف" اهدا می‌شود.

*رای مردم در تصویر سال

وی گفت: و هر سال تندیس جشنواره به هنرمندان برگزیده و لایق بخش زیر 25 سال می‌رسد.
وی گفت: امسال اتفاق جدیدی را به عنوان دهمین سالگرد خواهیم داشت و آن گنجاندن "رأی مردمی" خواهد بود، البته تلاش خواهیم کرد رأی تکراری نداشته باشیم به این منظور دستگاههایی برای انگشت نهادن مردم برای انتخاب خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: چکیده کلی ایده‌های تصویر سال در این سالها در بخشی با عنوان مستر کلاس گنجانده شده است.
وی اظهار داشت: کارگاه عملی هر رشته ای در همه جای دنیا به کلاسهایی گفته می‌شود که استادی با تعداد مشخصی از دانشجویان موضوع خاص عنوان می‌کنند و با موضوع مشخص به خلق اثر می‌پردازند.
"صمدیان" گفت: این در حالی است که مستر کلاس یک استاد تجربه‌های انجام شده خود را ارائه می‌دهد و اطلاعات کامل  استادی که چند دهه فعالیت کرده را ارائه می‌دهد، بنابراین افرادی را انتخاب کردیم که بتوانیم تجربه‌های آنها را بیان کنیم البته این افراد جزء برجستگان هنری ایران هستند.
وی گفت: تلویزیون باید بوی تصویر دهد نه داستان‌گویی، بنابراین کارگردانان باید همه هنرها را بدانند تا ما بتوانیم به تصویر برسیم.
وی اظهار داشت: شرکت در مستر کلاسها از طریق ثبت‌نام و پرداخت هزینه صورت مي‌گيرد كه البته هزینه کمی برای شرکت‌کنندگان در پی خواهد داشت.
گفتنی است؛ جشن تصویر سال شنبه پنجم اسفند در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار