مراقبت از رخدادن فاجعه در عرصه فيلم و سريال سازي و همچنين اصلاح برخي از برنامه ريزي‌ها در راستاي فيلمسازي در ديدار با رهبري مطرح شد.

فرج‌اله ‌سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص دیدار مسئولان جشنواره عمار با مقام معظم رهبری گفت: محور صحبت‌های مسئولان جشنواره عمار و مقام معظم رهبری پیرامون ضعف‌ها و اشکالات فیلم و سریال‌سازی کشور، اهداف جشنواره عمار، نوع تاثیرگذاری، نوع ایجاد تشکیلات و ارتباط با جامعه، نوع خدمت‌گذاری و خدمت رسانی به مردم بود.
وی افزود: در دیدارهای قبلی گروه‌های فیلم‌ساز و سریال‌ساز ارشاد و تلویزیون تنها شاهد بازگویی درد شخص، خصوصی و صنفی آن‌ها مثل کمبود بودجه، کمبود سالن‌های سینما، بی‌کیفیتی آپارات‌ها مشکلات اکران و فروش کم محصولات فرهنگی و گلایه‌های آنها در خصوص مشکلات ممیزی‌ها بود.
وی افزود: اما این بار گروهی با اهداف دینی، خدمت‌گزاری به جامعه ولایت و ساخت آثاری در راستای اهداف انقلاب و اسلام، سازماندهی  جوانان آمده بودند.
سلحشور تصریح کرد: این گروه در خصوص ضعف‌های سینمای ایران و فاجعه‌ای که فیلم‌ها و سریال‌ها ایجاد کرده‌اند و نوع اصلاح این وضعیت نیز صحبت کردند.
این کارگردان بیان کرد: رهبر نیز در خصوص آثار سیاسی سینمایی هالیوود و ساخت فیلم‌های آنان در جهت نفوذ در جوامع دیگر و نابودی فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای دیگر صحبت کردند.
وی بیان کرد: شما باید وارد عرصه سیاست شوید، سیاست ما مثل دیانت ماست، سیاست ما مثل دنیا دوستی و حقه‌بازی کشورهای غربی نیست.
وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ؛فیلم ‌سازی و سریال‌سازی مخاطرات و مضرات و تاثیرات منفی بسیاری دارد زیرا افراد مومن بسیاری با ورود به این عرصه به انحراف کشیده شده‌اند.
سلحشور گفت: دیدار جماعتی یک دل و یک زبان و با یک هدف مشخص و خاص دیدار سازنده‌ای است و در صورت تقویت و ارائه امکانات و بودجه به آنها تاثیر بیشتری در این عرصه خواهند داشت.
وی بیان کرد: آثار الهی این گروه ولایت دوست به طور قطع قادر به تاثیرگذاری است.
این کارگردان عنوان کرد: نتیجه‌ی این دیدار نیز بازگویی مطالب نارسایی‌ها و بررسی نقاط و ضعف موجود توسط هنرمندان و ارائه رهنمون‌های مقام معظم رهبری در جهت این اهداف بود./رم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار