عیسی ساوه شمشکی گفت: بهترین نتیجه تاریخ اسکی را در مسابقات قهرمانی جهان آلپاین کسب کردیم و هیچ کسی این همه سرعت در پیشرفت را باور نمی کرد.

 عيسي ساوه شمشکي، رئيس فدراسيون اسکي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: مسابقات قهرماني جهان آلپاين با حضور 66 کشور و 132 ورزشکار در اتريش برگزار شد که ورزشکاران ما در مسابقات مقدماتي از ميان 122 ورزشکار به مقام 25 دست پيدا کردند و به مسابقات اصلي راه پيدا کردند و در فينال نيز به بهترين نتيجه تاريخ اسکي دست پيدا کردند.
وي تصریح کرد: از عملکرد اسکي بازان رضايت داشتيم چرا که که تلاش‌ها و برنامه‌ريزي و امکانات دست به دست هم داد تا اين نتايج بدست بيايد تا جايي که مسئولان فدراسيون جهاني نيز باورشان نمي‌شد که اسکي ايران تا به اين حد پيشرفت کرده باشد.
وي ادامه داد: در سطح آسيا فقط کشورهاي ژاپن و ايران توانستند به مسابقات فينال راه پيد ا کنند و همين حکايت از اهميت و سطح بالاي اين رقابت‌ها دارد.
**مشکل ما اسکي کردن روي برف نرم است
ساوه شمشکي در خصوص مشکلات اسکي در کشور بيان کرد: يکي از مشکلات بزرگي که در اسکي کشور ديده مي‌شود، اين است که متاسفانه اسکي‌بازان ما بر روي برف نرم اسکي مي‌کنند و در مسابقات مجبورند بر روي يخ اين کار را انجام دهند.
اين قضيه درست مثل اين است که در ورزش فوتبال روي زمين خاکي تمرين کرد و سپس بر روي چمن بازي کرد.
وي تصريح کرد: تنها پيست اسکي کشور که در اين زمينه فعاليت‌هاي زيادي داشته، پيست اسکي دربند سر است که با هزينه کردن مبلغي حدود 3 ميليارد تومان، دستگاه برف‌ساز خريداري کرده است.
وي ادامه داد: به همين جهت ما بيشتر مسابقات قهرماني را در همين پيست برگزار کرديم تا اسکي بازان با شرايط مسابقات جهاني آشنا باشند و بايد پذيرفت که پيست‌هاي قهرماني مي‌بايست داراي يخ سفت و محکم براي اسکي باشند.
**فدراسيون اسکي، سال پر کاري داشته است
شمشکي در خصوص برنامه‌هاي متعدد فدراسيون اسکي در سال جاري بيان داشت: فدراسيون اسکي تا به اين جا سال پر کاري را گذرانده است، با توجه به اينکه امسال سال کسب سهميه المپيک است ورزشکاران مي‌بايست 5 تورنمنت بين‌المللي را تجربه کنند تا براي کسب سهميه المپيک مقام تلاش خود را بکار ببندند.
وي ادامه داد: با توجه به مشکلات مالي تصميم گرفتيم تا خودمان برگزار کننده و ميزبان 28 دوره مسابقات در تقويم فدراسيون جهاني باشيم تا در هر رقابت نيز نماينده فني فدراسيون حضور داشته باشد.
وي تاکيد کرد: اولويت برگزاري مسابقات داخلي تا شرکت در رقابت‌هاي خارجي در اين است که در رقابت‌هاي برون مرزي ما حداکثر مي توانيم 4 اسکي باز را شرکت دهيم اين در حالي است که در مسابقات داخلي حدود 30 نفر شرکت مي‌کنند.
وي بيان کرد: البته اسکي بازان ما نشان د ادند که در مسابقات جهاني نيز عملکرد قابل قبولي دارند و همين که دو اسکي باز ما جزء 15 نفر اول قرعه کشي شدند افتخار بسيار بزرگي بود.
وي افزود: امسال در تمام فصل زمستان عملکرد بسيار پرکاري داشتيم و در روزهاي يکشنبه و دوشنبه آلپاين و در هفته بعد نيز همين مسابقات را پيگيري مي کنيم تا سهميه ما بصورت تقريبي مشخص شود.
وي ادامه داد: مسابقات اسکي صحرانوردی  نيز امروز چهارشنبه برگزار مي‌شود و اميدواريم با آمادگي جسماني کامل، اسکي بازان ما بتوانند مسابقات 10 کيلومتر را تمام کنند.وي در پايان خاطر نشان کرد: اميدوارم مسابقت اسکي کشور هم‌چنان در بهترين سطح خود برگزار شود. ما بايد بتوانيم با برطرف کردن نقاط ضعف خود، سطح اسکي کشور را ارتقا بدهيم تا ضمن بهبود کيفي ليگ داخلي خود بتوانيم در مسابقات خارجي نيز عملکرد بهتري داشته باشيم و براي کسب سهميه المپيک نيز تمام تلاش خود را بکار مي‌بنديم./ق
برچسب ها: اسکی ، شمشکی ، مسابقات ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار