مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به اينکه انتخابات فرصت مناسبي براي تشکل هاي دانشجويي است، گفت: تشکل‌هاي دانشجويي بهتر است بجاي پرداختن به افراد، شاخص‌ها را بررسي کنند که اين امر موجب اعتلاي يک تشکل دانشجويي است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران "حجت الاسلام والمسلمين محمديان"  مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، در نشست دو روزه اتحاديه جامعه اسلامي که صبح امروز در دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي برگزار شد، با اشاره به فرصت دوره جواني گفت: شما جوانان بايد از دوره جواني خود نهايت استفاده را بکنيد، چرا که با افزايش سن توانايي انسان کم شده و توانايي هاي دوران جواني خود را از دست خواهيد داد و در طول دوران دفاع مقدس نيز ما شاهد بوديم که جوانان نسبت به افراد ديگر از توانايي بالاتري برخوردار بودند.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري انقلاب اسلامي ايران خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامي ايران از رقباي جدي برخوردار است که دشمنان آن سعي دارند نظام را به ناکارآمدي متهم کنند در حاليکه جمهوري اسلامي ايران از ظرفيت بالايي برخوردار است که پس از 34 سال سه جريان را با سلايق مختلف تحمل کرده است و از مسير اصلي خود خارج نشده است.

حجت الاسلام و المسلمين محمديان با اشاره به ظرفيت هاي انقلاب اسلامي اظهار داشت: در 34سالي که از پيروزي انقلاب گذشته است، هيچ مانعي نتوانسته نظام را از مسير اصلي خود بازدارد و هرچند گاهي سرعت آن کم شده اما حرکت انقلاب متوقف نگشته است.

وي با اشاره به ناکامي دشمن در متوقف ساختن پيشرفت ايران تصريح کرد: انقلاب اسلامي ايران داراي ظرفيت‌هاي بسياري است که فتنه سال 88 تهاجمات فرهنگي، تحريم‌هاي اقتصادي و همه موانعي که دشمنان براي انقلاب فراهم کرده‌اند، نتوانسته نظام را از حرکت بازدارد و کشور با اقتدار به رشد خود ادامه داده است.

وي با اشاره به حضور حداکثري مردم در 22 بهمن امسال، گفت: بين مردم و نظام اعتماد عميقي استوار است و مردم در همه عرصه هاي انقلاب پشتيبان نظام بوده‌اند و ثابت کرده‌اند که با جان و دل خود از آرمان‌ها و ارزشهاي انقلاب پاسداري مي‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمين محمديان با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي کشور پس از پيروزي انقلاب اظهار داشت: اکنون کشور ايران داراي 9 هزار شرکت دانش بنيان است که بنا به گزارش نشريه نيچر، توليد علمي ايران در 5 سال گذشته 2 برابر شده و بنابه آمارهاي موجود، 2 درصد توليد علمي جهان از تلاش هاي جوانان ايراني تغذيه مي شود که اين از برکات نظام جمهوري اسلامي ايران است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با اشاره به تلاش دانشمندان هسته‌اي همچون شهرياري در همه عرصه‌هاي علمي خاطرنشان کرد: امروز در عرصه هسته‌اي نيز شاهد رشد چشمگيري بوده‌ايم که اين حاصل تلاش‌هاي جوانان برومند ماست که در اين راه از جان خود نيز دريغ نکرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمين محمديان در ادامه صحبت‌هاي خود به ارائه نکاتي پيرامون عملکرد تشکل‌هاي دانشجويي در آستانه انتخابات پرداخت و افزود: تشکل هاي دانشجويي بهتر است بجاي تکيه کردن بر روي افراد، به شاخص‌ها بپردازند که اين موجب اعتلاي يک مجموعه نيز مي‌شود.

وي با بيان اينکه اگر شاخص‌ها معيار قرار گيرد مجموعه هاي دانشجويي ابزار جريان هاي سياسي قرار نمي گيرند، تصريح کرد: در تشکل هاي خود ابتدا سعي کنيد به حفظ انسجام داخلي خود بپردازيد و بعد با توجه به شاخص ها عملکرد کانديداها را بررسي کنيد که اين داراي ثمرات گسترده‌اي براي مجموعه تشکل‌هاي دانشجويي و کشور است.

مسئول نمايندگي مقام معظم رهبري در پايان اظهار داشت: انتخابات فرصتي مناسب براي افزايش رشد و آگاهي سياسي دانشجويان است و تشکل‌هاي دانشجويي بايد از اين فرصت استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمين محمديان با اشاره به ظرفيت هاي انقلاب اسلامي اظهار داشت: در 34سالي که از پيروزي انقلاب گذشته است، هيچ مانعي نتوانسته نظام را از مسير اصلي خود بازدارد و هرچند گاهي سرعت آن کم شده اما حرکت انقلاب متوقف نگشته است.

وي با اشاره به ناکامي دشمن در متوقف ساختن پيشرفت ايران تصريح کرد: انقلاب اسلامي ايران داراي ظرفيت‌هاي بسياري است که فتنه سال 88  تهاجمات فرهنگي، تحريم هاي اقتصادي و همه موانعي که دشمنان براي انقلاب فراهم کرده اند، نتوانسته نظام را از حرکت بازدارد و کشور با اقتدار به رشد خود ادامه داده است.

وي با اشاره به حضور حداکثري مردم در 22 بهمن امسال، گفت: بين مردم و نظام اعتماد عميقي استوار است و مردم در همه عرصه هاي انقلاب پشتيبان نظام بوده‌اند و ثابت کرده‌اند که با جان و دل خود از آرمان‌ها و ارزشهاي انقلاب پاسداري مي‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمين محمديان با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي کشور پس از پيروزي انقلاب اظهار داشت: اکنون کشور ايران داراي 9 هزار شرکت دانش بنيان است که بنا به گزارش نشريه نيچر، توليد علمي ايران در 5 سال گذشته 2 برابر شده و بنابه آمارهاي موجود، 2 درصد توليد علمي جهان از تلاش‌هاي جوانان ايراني تغذيه مي‌شود که اين از برکات نظام جمهوري اسلامي ايران است.

نماينده نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري با اشاره به تلاش دانشمندان هسته‌اي همچون شهرياري در همه عرصه‌هاي علمي خاطرنشان کرد: امروز در عرصه هسته‌اي نيز شاهد رشد چشمگيري بوده‌ايم که اين حاصل تلاش‌هاي جوانان برومند ماست که در اين راه از جان خود نيز دريغ نکرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمين محمديان در ادامه صحبت‌هاي خود به ارائه نکاتي پيرامون عملکرد تشکل‌هاي دانشجويي در آستانه انتخابات پرداخت و افزود: تشکل‌هاي دانشجويي بهتر است بجاي تکيه کردن بر روي افراد، به شاخص‌ها بپردازند که اين موجب اعتلاي يک مجموعه نيز مي‌شود.

نماينده نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها کشور ايران را از تاثيرگذارترين کشورهاي منطقه دانست و افزود: در دو سال و نيم گذشته، کشورهاي بسياري از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران برخوردار شدند که کمک ايران باعث شده از سقوط آنان جلوگيري شود که براي مثال موفقيت‌هاي حماس در جنگ با اسرائيل به گفته خودشان به واسطه استفاده از موشک‌هاي ساخت جمهوري اسلامي ايران بود.

وي با اشاره به تلاش دشمنان براي نابودي کشورهاي همسايه ايران، نظير افغانستان تصريح کرد: آمريکا در جنگ افغانستان نتوانست موفقيتي براي خود کسب کند و همراه نکردن مجلس افغانستان با آمريکا، موجب شد که آمريکا با طالبان وارد مذاکره شود.

حجت الاسلام محمديان با اشاره به موقعيت تثبيت شده ايران در منطقه گفت: ملت ايران از فرهنگ و تمدن خاصي برخوردار است که نظام سلطه آنرا درک نمي‌کند و ايران با وجود مشکلات مسير خود را با اقتدار ادامه خواهد داد.

وي با اشاره به لزوم مراقبت‌هاي ويژه براي تکرار نشدن انتخابات 88، ابراز داشت: دشمنان به دنبال استفاده از فرصتي هستند تا بتوانند از اين انتخابات به نفع خود استفاده برده و حتي شايد در اين شرايط تحريم‌ها را بيشتر کنند تا مانعي در راه برگزاري انتخابات در ايران و حضور حداکثري مردم در آن ايجاد کنند، اما مردم ايران ثابت کرده‌اند که در مواقع خاص و حساس، پشتيبان نظام بوده و اين مشکلات تاثيري در عزم آنان نخواهد داشت.

وي ادامه داد: شما دانشجويان اعضاي جامعه اسلامي يک مجموعه ايد که مي توانيد در رشد سياسي جامعه خود موثر باشيد، بنابراين اولين نکته اي که بايد آنرا مدنظر خود قرار دهيد، آن است که انسجام داخلي خود را حفظ کنيد.

حجت الاسلام والمسلمين محمديان با بيان اينکه اگر شاخص‌ها معيار قرار گيرد مجموعه هاي دانشجويي ابزار جريان‌هاي سياسي قرار نمي گيرند، تصريح کرد: در تشکل‌هاي خود ابتدا سعي کنيد به حفظ انسجام داخلي خود بپردازيد و بعد با توجه به شاخص‌ها عملکرد کانديداها را بررسي کنيد که اين داراي ثمرات گسترده‌اي براي مجموعه تشکل هاي دانشجويي و کشور است.

وي با اشاره به انتخابات‌هاي برگزار شده در کشور از سالهاي اوليه انقلاب تصريح کرد: نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي مردم سالار است و از انتخابات به عنوان ابزاري کارآمد براي استفاده از آراء مردمي در جهت اداره کشور استفاده مي کنند و اين امري است که از سال 58 شروع شده است.

حجت الاسلام و المسلمين محمديان انتخابات را فرصتي مناسب براي افزايش رشد و آگاهي سياسي دانشجويان دانست و اظهار داشت: سعي کنيد در برنامه‌هاي انتخاباتي خود، از کانديداها برنامه بخواهيد و از کلي گويي بپرهيزيد و از آنان بخواهيد که مجموعه‌هايي را که براي همکاري در آينده در نظر دارند، معرفي کنند.

نماينده نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، با بيان اينکه از سياه نمايي اوضاع کشور بايد جلوگيري شود، گفت: شما دانشجويان بايد توجه کنيد که برخي کانديداها به سياه نمايي نپردازند هرچند که مشکلات عمده اي در کشور وجود دارد، اما اين حجم افتخارات گسترده نظام در منطقه در مقابل اين مشکلات ناچيز است و اين بي انصافي است که ايستادگي مردم را با اين سياه نمايي ها در 34 سال اخير ناديده بگيريم.

حجت الاسلام و المسلمين محمديان با اشاره به لزوم شفاف سازي بر هزينه‌هاي تبليغاتي کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: يکي ديگر از نکاتي که شما تشکل‌هاي دانشجويي بايد به آن توجه کنيد، درخواست شفاف سازي براي هزينه هاي تبليغاتي کانديداهاي انتخابات است تا مشخص شود که اين هزينه‌ها از کجا تامين مي‌گردد.

نماينده نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري ادامه داد: تولي و تبري را در کنار يکديگر قرار دهيد، به اين معني که هنگامي که از نمايندگان درباره مواردي که قبول دارند مي پرسيد، به مواردي که قبول هم ندارند نيز اشاره کنند؛ چرا که گاهي يک نفر در کنار حب نظام اسلامي، حب نظام کفر را نيز در قلب خود دارد.

حجت الاسلام و المسلمين محمديان، در پايان با بيان اينکه اين انتخابات همچون انتخابات گذشته از حضور حداکثري مردم برخوردار خواهد بود، خاطرنشان کرد: اميدوارم که خيمه اتحاديه جامعه اسلامي گسترده شده و هر دانشجويي که از کنار خيمه شما رد مي شود، اصل عزت مندي و شور انقلابي را احساس کند و با عملکرد مثبت خود، مسئولين را مجبور کنيد تا همواره از نظرات شما و همکاري شما در مسائل کلان کشور استفاده کنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: انتخابات ، تشکل ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار