با پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران و موافقت دولت جمهوری آذربایجان، 33 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های این کشور، عصر دیروز(جمعه) به كشورمان منتقل شدند.


 به گزارش خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، محسن پاك‌آيين سفیر جمهوري اسلامي ایران در باکو  با ابراز خرسندی از اجرای موافتنامه انتقال محکومان گفت: درخواست باکو برای انتقال تعدادی از زندانیان جمهوری آذربایجان از ایران به آن کشور از سوی مراجع قضایی ایران پذیرفته شده است.
 
وي ضمن تشکر از وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان اظهار داشت: درخواست انتقال متقابل تعدادی از زندانیان تبعه جمهوری آذربایجان به این کشور نیز از سوی مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده و در دست اقدام است.
 
مولایی مسئول امور کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز اظهار داشت: زندانیان در چارچوب همکاری‌های قضایی ایران و جمهوری آذربایجان و در اجرای موافقتنامه انتقال محکومین بین دو کشور ، عصر ديروز(جمعه) در مرز زمینی آستارا تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی شدند.

مسئول امور کنسولی سفارت ایران در باکو تعداد زندانیان باقی‌مانده در زندان‌های جمهوری آذربایجان را حدود 150 نفر اعلام کرد و افزود: اکثر زندانیان ایرانی به جرم حمل و فروش مواد مخدر دستگیر و زندانی شده‌اند.
 
مولایی با اشاره به اینکه قوانین و مقررات جزایی جمهوری آذربایجان در زمینه حمل مقادیر بسیار جزئی مواد مخدر و حتی داروهای آرامبخش بسیار شدید و سختگیرانه است و مجازات‌های نسبتا سنگینی هم دارد، در این‌باره بر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب به هموطنانی که قصد عزیمت به این کشور را دارند تاکید کرد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رقیه خیردار مغانلو
۱۳:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
ازهمه کسانی که برای ازادی زندانیان ایرانی در باکوتلاش میکنند تشکر میکنم وتمنا دارم نسبت به ازادی هموطنانی که غیرعمد دستگیرشده اند اقدامات سریع انجام شود
آخرین اخبار