رحیمی، مربی مسوول مركز فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان كردستان به عنوان برگزیده شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌ گویی تبریز معرفی شد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج ، روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان كردستان روز جمعه اعلام كرد: مربی مسوول مركز فرهنگی هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان شماره سه شهرك بهاران سنندج با قصه 'ماه همه' در این جشنواره بین‌المللی حضور پیدا كرده بود.  رحیمی گفت: قصه‌ها موجب تقویت هوش، حافظه و خلاقیت كودكان می‌شود و قدرت ابداع، علت‌یابی، معلول شناسی و توان نتیجه‌گیری در آن‌ها را رشد می ‌دهد.
وی در زمینه نقش قصه‌گویی و تاثیر آن بر تربیت كودكان و نوجوانان یادآور شد: كودكان با گوش دادن به قصه‌ها با ناهمواری‌های زندگی آشنا و دنیای واژگان آن‌ها گسترده‌تر می‌شود. این مربی قصه‌گو ارتقا سطح كیفی و توان‌مند سازی قصه‌گویان و ترویج فرهنگ قصه‌گویی در میان خانواده‌ها را در تحكیم بنیان خانواده و تعلیم و تربیت كودكان موثر دانست. 
به گفته وی قصه‌های متون كهن ایران موجب شناخت كودكان و نوجوان از رشادت‌ها و جوانمردی‌های پهلوانان، قهرمانان، بزرگان و فرهنگ غنی كشور می‌شود. /س




برچسب ها: آموزش ، هوش ، حافظه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.