سازمان ديده بان حقوق بشر شنبه از امارات عربي متحده خواست سيزده مصري را که به اتهام ارتباط با اخوان المسلمين بازداشت کرده است ،تفهيم اتهام يا آزاد کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ ديده بان حقوق بشر در بيانيه اي تصريح کرد سيزده مصري از جمله چندين پزشک، مهندس يا استاد دانشگاه که از سال هاي متوالي در امارات ساکن هستند ، بين روزهاي بيست و يک نوامبر تا هفتم ژانويه گذشته بازداشت شدند.بنابر اعلام مطبوعات ، اين افراد به هدايت يک هسته مرتبط با اخوان المسلمين که مصري هاي مقيم امارات را جذب و اطلاعاتي را از آنان در خصوص مسايل دفاعي جمع آوري مي کرد و همچنين به طور غير قانوني پول براي اخوان المسلمين حاکم در مصر مي فرستاد، متهم هستند.

ديده بان حقوق بشر با استناد به سخنان نزديکان هفت نفر از بازداشت شدگان اعلام کرد: مقامات به وکلا و شمار زيادي از خانواده هاي زندانيان اجازه نداده اند با آنان ديدار کنند.اين سازمان غير دولتي از امارات خواست تا به زندانيان اجازه دهد که به وکلاي خود دسترسي داشته باشند.نديم حوري معاون بخش خاورميانه اين سازمان غير دولتي اين پرسش را مطرح کرد: اگر دولت امارات مي تواند ثابت کند اين زندانيان فعاليت هاي مجرمانه داشته اند ، چرا آنان را تفهيم اتهام نمي کند؟

وي از مقامات امارات خواست تا به رويه ترديد آميز بازداشت افراد و نگهداري آنان به مدت چندين ماه بدون محاکمه و تفهيم اتهام  پايان دهد. حوري اعلام کرد مورد اين مصري ها نمونه جديدي از موارد نقض حقوق بشر در امارات عربي متحده محسوب مي شود.به نوشته مطبوعات محلي ، در امارات ، نود و چهار تن از اسلامگرايان به اتهام توطئه عليه امارات قرار است چهارم مارس در برابر ديوان عالي فدرال حضور يابند .

فدراسيون امارات عربي متحده ، يکي از ثروتمندترين کشورهاي جهان، از موج اعتراضات مردمي که جهان عرب را تکان داد ،به دور بود.اما مقامات اين کشور  اسلامگرايان بازداشت شده را به توطئه عليه امنيت کشور متهم مي کنند و ضاحي خلفان رئيس پليس دبي اعلام کرد اخوان المسلمين تلاش مي کند شيخ نشينان خليج فارس را سرنگون کند.




                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: دیده بان ، مصر ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار