معاون بسيج دانشجويي دانشگاه علامه گفت: افزايش دستمزد کارکنان و کارگران در راستاي بالابردن توان خريد مردم، بدون کنترل و تثبيت قيمت‌ها امري تورم‌زاست.

مصطفي مولايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور در رسانه ملي گفت: اينکه بايد از سوي دولت تلاشي براي بالا بردن قدرت خريد مردم انجام شود درست است، اما افزايش 20 درصدي دستمزدها راهکار مناسبي براي اين مسأله نيست، چرا که تورم در شرايط فعلي باعث کوچک‌تر شدن سفره‌هاي مردم مي‌شود.

وي افزود: دولت بايد به دنبال ساز و کارهايي باشد که از کاهش ارزش پول ملي جلوگيري و بر قدرت خريد مردم بيفزايد.

معاون بسيج دانشجويي دانشگاه علامه تاکيد کرد: براي کم‌رنگ کردن تورم صرفا نبايد پول نقد توزيع شود، بلکه سبد کالا مي‌تواند هم تورم و هم قيمت اجناس را پايين آورد.

مولايي با اشاره به اينکه افزايش دستمزدها از سوي دولت در برابر بالا رفتن قيمت‌ها از سوي کسبه و بازاريان دردي را از اقتصاد جامعه دوا نمي‌کند، گفت: ما در زمينه کنترل قيمت‌ها و برخورد با گران فروشان و احتکار کنندگان ضعف جدي داريم.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: در بحث پسته ما شاهد احتکار چندين تني اين محصول بوديم و ضعف در قسمت کنترل قيمت يا همان سامانه 124 باعث پديد آمدن چنين رخدادهايي شده است.

معاون بسيج دانشجويي دانشگاه علامه در پايان خاطر نشان کرد: بايد ابزارهاي نظارتي را تخصصي و به‌روز کرد و در بحث قانوني نيز بايد مجازت‌هاي سنگين‌تري براي احتکار کنندگان و گران فروشان در نظر گرفته شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: درآمد ، تورم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار