توجه به محتوای انیمیشن برای حفظ این هنر ضروری بوده و براي ماندگاری و مانایی آن بايد از نظر اقتصادی و تجاری اهمیت داده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل "سیدصادق رضایی" مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری هشتمین جشنواره بین‌المللی پویا‌نمایی تهران که صبح امروز در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد؛ گفت: علت اصلی شکل‌گیری هنر انیمیشن داستان، قصه و خیال‌انگیز بودن آنهاست.
وی افزود: خاستگاه اصلی پویا‌نمایی یک کشور ادبیات بومی و غنی آنهاست در کشور ما افسانه‌ها، ضرب‌المثل‌ها و حتی اشعار دستمایه خوبی برای ساختن انیمیشن است.
"رضایی" تصریح کرد: ادبیات کشورمان سر منشأ ادبیات جهان بوده و از هر زاویه‌ای که نگاه شود بخشی از ادبیات جهان به ادبیات ایران وصل می‌شود.
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: اگر کسی بخواهد نمره فرهنگی به ادبیاتمان بدهد جزء پنج کشور اول در دنیا هستیم.
وی اظهار داشت: برای ساخت انیمیشن بهترین ابزار را که قصه و ضرب‌المثل بوده در اختیار داریم ولی از این بیان هنری آن‌طور که باید استفاده نکردیم.
"رضایی" افزود: تصور ما بر این است دانشگاههای ما باید در این زمینه به تولید علم بپردازند.
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: انیمیشن هنر است اگر می‌خواهد مانایی داشته باشد باید به انیمیشن به لحاظ اقتصادی و تجاری توجه شود.
"رضایی" تصریح کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از زبانها و ابزارهایی که برای مخاطبانش جذاب بوده گرایش به انیمیشن است.
وی تأکید کرد: در تمام هنرها، علم‌ها و بسیاری از کارهای تحقیقاتی انیمیشن کاربرد دارد و کودکان با تماشای چندین بار یک فیلم پویا‌نمایی هرگز خسته نمی‌شوند.
وی ادامه داد: باید به محتوای انیمیشن برای آنکه این هنر حفظ شود توجه کنیم همچنین مباحث مربوط به تعلیم و تربیت اسلامی در آن به کار گرفته شود.
گفتنی است؛ هشتمین جشنواره بین‌المللی پویا نمایی تهران 13 تا 17 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار