يک کارشناس مسائل بين‌الملل گفت: با توجه به اينکه مسير پرونده هسته‌اي ايران، مسيري درست و اصولي بوده و کشورمان هيچگاه قصد تولید سلاح هسته‌اي و تکنولوژي‌هاي غيرصلح‌آميز را نداشته بنابراين آمريکا و گروه 1+5 باید به حقوق مسلم ملت ايران احترام بگذارند.

"رضا شعباني" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم تغييرات صحیح و مناسب در روند مذاکرات ایران و 1+5 از سوی طرف غربی گفت: ارائه پيشنهادهاي جديد در راستاي دستيابي به توافقات، که مدتی است از سوی رسانه‌های غربی اعلام می‌شود تنها یک بازي سياسي بوده چراکه هدف اصلی آنها این است که با تبليغات، افکار عمومي را عليه پرونده صلح‌آميز ايران جهت دهند.

وي ادامه داد: کشورهاي غربي از يک‌سو پيگير پرونده هسته‌اي ايران هستند و پيشنهادهاي منصفانه‌اي ارائه مي‌دهند و از سوي ديگر در نزد افکار عمومي وانمود مي‌کنند که ايران به دليل غيرصلح‌آميز بودن پرونده هسته‌اي از پيشنهادهاي جديد طفره مي‌رود.

شعباني در خصوص سياست‌هاي گروه 1+5 و آمريکا در مذاکرات هسته‌ای تصريح کرد: تا زماني که روند مذاکرات بر اساس خواسته‌هاي آنها باشد، بازتاب نامطلوب و منفي خواهد داشت، بنابراين هيچگونه حسن نيت و تغييري در مذاکرات آتي را نمي‌توان پيش‌بيني کرد.

اين کارشناس مسائل بين‌الملل در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه مسير پرونده هسته‌اي ايران، مسيري درست و اصولي بوده و کشورمان هيچگاه قصد تولید سلاح هسته‌اي و تکنولوژي‌هاي غيرصلح‌آميز را نداشته بنابراين آمريکا و گروه 1+5 باید به حقوق مسلم ملت ايران احترام بگذارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکره ، ایران ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار