سفیر ایران در مسکو گفت: روسیه نه تنها تحریم های غرب را نپذیرفته، بلکه آن ها را محکوم نیز کرده است که این موضوع بستر مناسبی را جهت همکاری های بیشتر میان دو کشور فراهم کرده است.

سجادی، سفیر ایران در مسکو در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  روسیه خود به تنهایی یک جدول مندلیف است بنابراین برپایی این نمایشگاه ها باعث ایجاد موقعیت خوبی جهت تعاملات بیشتر در حوزه صنایع می شود.

وی در خصوص همکاری های صنعتی میان ایران و روسیه تصریح کرد: همکاری های صنعتی به پیش نیازهایی از جمله دریافت اطلاعات جامع نسبت به ظرفیت های طرف مقابل و بررسی امکانات و بسته های مناسب اقتصادی ما نیاز دارد.

وی با بیان این که این دو فاکتور در گذشته وجود نداشته عنوان کرد: از آن رو که در گذشته اقتصاد دو کشور پیوند عمیقی نداشته بنابراین ما به تازگی شروع به ایجاد این ارتباطات کرده ایم .

سجادی اضافه کرد: روسیه تحریم های غرب را علاوه بر این که نپذیرفته، حتی محکوم نیز کرده  است که این موضوع فرصت مناسبی را جهت همکاری های بیشتر ایجاد می کند.

سفیر ایران در مسکو با بیان این که روسیه بازار خوبی برای ایران است اظهار کرد: روسیه سالانه 260 میلیارد دلار واردات دارد از این رو ما باید نگاهمان را نسبت به صادرات و واردات با این کشور تغییر دهیم./ح
برچسب ها: تحریم ، همکاری ، روسیه ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار