سعيد تهراني گفت: مسئولان باید برای عملکرد بهتر به سینما فقط از جنبه ی فرهنگی نگاه کنند.

سعید تهرانی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: سیاستگذاران و مسئولان فعال در این حوزه باید به سینما فقط از جنبه ی فرهنگی نگاه کنند زیرا جنبه ی فرهنگی جنبه های مختلف دیگر را نیز در بر می گیرد.

وی در مورد عاقلانه بودن حضور بازیگران و کارگردانان جوان در جشنواره اظهار داشت: باید به بازیگران و کارگردانان جوان امکانات و فرصت های لازم در همه زمینه ها داده شود و آن ها نیز باید با تکنیک های روز سینما آشنایی داشته باشند و پرورش داده شوند.

این کارگردان افزود: در صورت استفاده از اساتید گذشته و پرداختن به یافته ها و ایده های قبلی نمی توان به تجربه ی نو رسید و باز به همان نقطه ی اول باز می گردیم.

وی بیان کرد: سینما یک هنر و صنعت بسیار گران قیمت است و باید کسانی وارد این عرصه شوند که توان بهره برداری از امکانات و بودجه ی فراوان را به نحو احسن داشته باشند.

تهرانی در خصوص داوری فیلم های جشنواره امسال عنوان کرد: متاسفانه در جشنواره امسال داوری ها عادلانه نبوده است. به عنوان مثال فیلم سه بعدی علی عطشانی یک کار نو محسوب می شود اما هیچ حمایتی از آن صورت نگرفت زیرا فضای دوستی و رابطه بر جشنواره حاکم بود و گرایش ها؛ عقاید هنرمندان و عضویت آن ها در گروه های مختلفی را در نظر گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به جوانان اجازه حضور بدهیم و برای آن ها ارزش قائل شویم جوانان دیگر هم برای حضور در این جشنواره ها تشویق می شوند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار