دانشگاه صنعتی شریف در سال 91 در زمینه برگزاری مسابقات علمی و فناورانه توسط انجمن علمی دانشجویی در بین دانشگاه های کشور پیشرو است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم امضای تفاهم نامه حمایت مالی هدفمند از انجمن های علمی دانشجویی گفت: حمایت های همه جانبه دولت از انجمن های علمی باعث رشد و ارتقاء کمی و کیفی آن ها شده است.

وی افزود: انجمن های علمی فرهنگ کار دسته جمعی را در کشور تقویت می کند و نبود آن خلاء بزرگی را در دانشگاه ها ایجاد می کند.

خواجه سروی تصریح کرد: اختراعات، ابتکارات، نوآوری ها، سمینارها، کارگاه های آموزشی، نشریات ، سایت، بازدید های علمی، دیدار با دانشمندان و تالیف و ترجمه کتب از جمله فعالیت های انجمن های علمی است که رشد خوبی در چند سال اخیر در این زمینه داشته است.

وی در ادامه افزود: میزان رشد مقالات از 57 مقاله در سال 88 به 510 مقاله در سال 91 رسیده و این رقم در مورد اختراعات از سال 88 که 39 اختراع بوده است در سال 91 به 315 اختراع رسیده است.

معاون فرهنگی وزیر علوم اذعان داشت: مسابقات علمی و فناورانه برگزار شده از سوی انجمن های علمی دانشجویی نیز در سال 91 به 17 مسابقه رسیده و این در حالیست که این مسابقات در سال 88 6 مسابقه بوده است و در این زمینه دانشگاه صنعتی شریف به دلیل ظرفیت ها و جذابیت های نوآوری هایی که داشت در مقام نخست این مسابقات قرار دارد.

وی افزود: دانشگاه امیر کبیر، علم و صنعت، یزد، تهران ، صنعتی اصفهان و مالک اشتر به ترتیب بیشترین رقم برگزاری مسابقات علمی و فناورانه را داشته اند./ح
برچسب ها: مسابقه ، دانشگاه ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار