معاون امور بين‌الملل رئيس‌جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران و تركمنستان در حال حاضر دو شريك نمونه و همكار و همسايه هستند كه از امكانات، منابع، ظرفيت‌ها و به ويژه مزيت‌هاي نسبي در ارتباطات ريلي و جاده‌اي برخوردارند، بر لزوم بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مشترك ايران و تركمنستان در مسير گسترش روابط تاكيد كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، علي سعيدلو معاون امور بين‌الملل رئيس‌جمهور در مراسم افتتاح نمايشگاه اقتصادي ، علمي و فناوري اختصاص جمهوري اسلامي ايران در عشق‌آباد با اشاره به استقبال و حمايت رئيس‌جمهور تركمنستان در برپايي اين نمايشگاه گفت: برپايي اين نمايشگاه فرصت مهم و مناسبي براي بسط و توسعه مناسبات و همكاري‌هاي ايران و تركمنستان در عرصه هاي گوناگون است.

وي در ادامه افزود: اشتراكات فرهنگي و تاريخي عميق دو ملت ايران و تركمنستان موجب برقراري روابط خوب سياسي ، تجاري ، اقتصادي و علمي بين دو كشور شده است.

معاون امور بين‌الملل رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران و تركمنستان در حال حاضر دو شريك نمونه و همكار و همسايه هستند كه از امكانات، منابع، ظرفيت‌ها و به ويژه مزيت‌هاي نسبي در ارتباطات ريلي و جاده‌اي برخوردار مي‌باشند و 4 نقطه مرزي مشترك زميني و امكان ارتباطات دريايي از طريق درياي خزر و اتصال راه آهن‌هاي دو كشور از جمله اين ظرفيت‌ها است كه مي‌توان از آن در مسير افزايش هر چه بيشتر روابط استفاده كرد.

سعيدلو با اشاره به پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي هوافضا، سلول‌هاي بنيادي، نانو تكنولوژي، محصولات صنعتي پتروشيمي، دارو و صنايع دستي، اظهار داشت: با برگزاري نمايشگاه اختصاصي و مشاركت در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مي‌توان ضمن معرفي ظرفيت‌هاي ايران، موجبات گسترش مناسبات را فراهم كرد.

معاون امور بين‌الملل رئيس‌جمهور در ادامه فعال نمودن بخش‌هاي اقتصادي، برگزاري دوازدهمين اجلاس كميسيون مشترك، افتتاح خط دوم انتقال گاز طبيعي تركمنستان به ايران، تبادل هيئت‌هاي سياسي، تجاري و اقتصادي و علمي در سطوح مختلف و انجام مقدمات مربوط به امضاء موافقتنامه همكاري ترانزيتي بين كشورهاي ايران،‌ عمان، قطر، ازبكستان و تركمنستان را از جمله دستاوردهاي چشمگير دو كشور دانست.
انتهاي پيام/
برچسب ها: سعیدلو ، ترکمنستان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار