رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشستی که در شهرداری منطقه 3 برگزار شد از اجرای طرح های موضوعی و موضعی برای حفظ هویت محلات شهر تهران خبر داد.

 
 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3 تهران ، مهندس مهدی چمران در نشست منطقه ای اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ش ورایاران و  مسئولان مدیریت شهری منطقه 3 تهران در پاسخ به پیشنهاد دبیر شورایاری محله اختیاریه در خصوص احیای  درختان قدیمی و تنومند این محله و احداث پیاده راه گفت :  حفظ هویت محله ای بسیار ارزشمند و ضروری است و از شهرداران مناطق خواسته شده که به ویژه برای حفظ هویت محلات و اجزای آن همچون بازارچه ها ، درختان و معابر قدیمی ، طرح های موضوعی و موضوعی را تهیه  و اجرا کنند.
 
مهندس چمران در ادامه احیای بافت های فرسوده به ویژه در محلات حسن آباد و زرگنده را نیز یک ضرورت عنوان کرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه 3  ،منطقه ارزشمندی است مالکین می توانند با تجمیع املاک خود،  مجتمع های مسکونی پایدار و مطلوبی  را بسازند .
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر شفافیت طرح جامع و تفصیلی شهر تهران گفت : برای تدوین این دو طرح  ، جلسات کارشناسی متعددی برگزار شده است و شهروندان می توانند بدون هیچ واسطه ای و از طریق دسترسی به سایت شهرداری تهران از وضعیت ملک خود از جمله میزان تراکم ، کاربری و ... مطلع شوند ضمن اینکه مقرر شده است برای افرادی هم که امکان دسترسی به سایت را ندارند نقشه بزرگی از طرح تفصیلی هر منطقه تهیه و در دسترس شهروندان قرار گیرد.
 
وی در ادامه باتاکید بر پویایی طرح تفصیلی گفت : هر زمانی که این طرح به اصلاح منطقی نیاز داشته باشد نیز با تصویب شورای شهر انجام می شود و در مورد ده ونک نیز پیگیری و بررسی لازم صورت می گیرد که موضوع  کاربری املاک این محدوده مرتفع شود.
 
مهندس چمران در پاسخ به درخواست دبیر شورایاری محله حسن آباد - زرگنده برای  افزایش هزینه بهای پارکینگ های عمومی و تشویق سازندگان پارکینگ ها گفت : شهرداری نمی تواند در همه جا پارکینگ احداث کند ضمن اینکه تسهیلاتی برای سازندگان پارکینگ های عمومی در نظر گرفته شده است که از جمله اعطای یک طبقه تشویقی تجاری و یک طبقه اداری است و افزایش بهای پارکینگ نیز نیاز به مصوبات متعدد دارد و در ابتدا باید برای استفاده شهروندان از پارکینگ های عمومی فرهنگ سازی شود.
 
شهردار منطقه  3 : آزادسازی کامل املاک معارض پروژه صدر - نیایش در منطقه 3

 
پژمان پشمچی زاده شهردار منطقه 3 نیز در ابتدای این نشست با ابراز خرسندی از افتتاح تونل صدر –نیایش   و استقبال خوبی که در چند روز نخست از این پروژه صورت گرفته است افزود: اگرچه خود این پروژه در منطقه یک قرار دارد اما به علت دسترسی های خوبی که برای این  طرح در نظر گرفته شده است 95 درصد از املاک معارض پروژه در این منطقه قرار داشت که خوشبختانه آزادسازی آن به طور کامل انجام شده است .
 
پشمچی زاده  تصریح کرد: از مجموع اعتبارات این منطقه در سال گذشته 60 درصد برای نگهداشت شهر و 40 درصد نیز به پروژه های عمرانی ، ترافیکی ، فضای سبز و ... اختصاص یافت و در سال جار ی نیز بخش عمده ای از اعتبارات منطقه صرف آزادسازی املاک معارض پروژه تونل نیایش و طبقاتی کردن بزرگراه صدر معطوف شده است .
 
وی  پیچیدگی ترافیک ،آلودگی هوا ، تعداد بالای سفرهای درون شهری به این منطقه  ، ارزیابی وجود عرصه ای بالغ بر  84 هکتار بافت فرسوده و 220 هکتار بافت ناپایدار  و وجود کاربری های فرا منطقه ای را از جمله ویژگی های منطقه 3 برشمرد و افزود: در حال حاضر از نظر سرانه فضای سبز وضعیت مطلوبی در منطقه وجود دارد وسرانه فضای سبز برای  هر شهروند 24 متر مربع است  ضمن اینکه با بهره برداری از عرصه های اراضی عباس آباد به زودی این میزان افزایش می یابد.
 
احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه بیان مشکلات محلات از سوی دبیران شورایاری و ارائه پاسخ از سوی مسئولان اجرایی را مهمترین رویکرد این جلسات عنوان کرد و افزود: منطقه 3 ، منطقه ای ارزشمند از نظر طبیعی ، تاریخی و فرهنگی است که علاوه بر وجود بزرگراهها و  سفارتخانه ها ، مراکزی چون حسینیه ارشاد و مسجد قبا را در خود جای داده است که نقش مهمی در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران داشتند .
 
مسجد جامعی در ادامه با اشاره به اینکه در صدد نامگذاری هر منطقه به دنبال ویژگی خاص آن بوده ایم گفت : با توجه به اهمیت وجود آب در شهر تهران ، این منطقه دارای بیشترین تعداد قنات های شهر تهران است که  این موضوع اهمیت نقش آفرینی منطقه را  در طبیعت  ،تاریخ و هم در عصر حاضر نشان می دهد
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت وجود شورایار ی محلات گفت : بی شک نمی توان مشکلات شهر را تنها با 30 نفر عضو شورای شهر را شناسایی و حل کرد و شورایاران در حال حاضر امین مردم هستند و مردم از طریق شورایاران  بادستگاههای دیگر صحبت می کنند.
 
گفتنی است در این جلسه دبیران شورایاری محلات این منطقه معضلات محله خود را از جمله احداث میدان میوه و تره بار ، فضاهای ورزشی ، پارکینگ و... مطرح کردند./ل
برچسب ها: طرح ، موضوع ، موضع ، حفظ ، هویت ، محلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار