استاندار اردبیل گفت: صنعت دامپروری استان اردبیل به سرعت در حال متحول شدن است و باید این ظرفیت را غنیمت بشماریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد در نشست با رئیس سازمان دامپزشکی کشور در اردبیل افزود: با جذب اعتبارات اختصاص یافته به بخش کشاورزی استان اردبیل، شاخص‌های این حوزه و بخش‌های وابسته از جمله صنعت دامپروری در استان متحول می‌شود.

وی گفت: بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن در فرآیند بودجه‌ریزی استان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و همه تلاش ما این است که کاستی‌های موجود در این حوزه را یکی پس از دیگری برطرف کنیم.

نیکزاد به تشکیل مستمر جلسات کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: برای حمایت از تشکیلات دامپزشکی استان هم تلاش می‌کنیم که کمبود نیروی انسانی دامپزشکی را از طریق برگزاری آزمون استخدامی برطرف کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی توجه جدی به حوزه دامپروری و همچنین رونق این بخش شده است، عنوان کرد: امیدواریم با این حرکت مثبت و سازنده بتوانیم بخش عظیمی از خواسته‌ها و مطالبات را عینیت ببخشیم تا همچنان این استان قطب تولید و رونق اقتصادی باشد.

استاندار اردبیل در ادامه با اشارهبه ظرفیت‌های تولید محصولات متنوع دامی در استان و ضرورت توجه به بسته‌بندی سالم و بهداشتی گفت: آنچه که در این زمینه ضرورت انکارناپذیری است اینکه دامپزشکی باید به رسالت عظیم خود در نظارت و تقویت حوزه بازرسی عمل کرده و بتواند زمینه‌ها و بسترهای تحول واقعی را فراهم آورد.

در این جلسه رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز به نتیجه بررسی‌های انجام یافته از آخرین وضعیت شبکه دامپزشکی استان و آزمایشگاه‌های آن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این مجموعه در استان اردبیل وضعیت مناسبی دارد و امیدواریم نواقص مختصر موجود نیز در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

محسن دستور با قدردانی از حمایت‌های استاندار از مجموعه دامپزشکی استان افزود: سازمان دامپزشکی کشور نیز برای ارتقای بیش از پیش وضعیت شبکه دامپزشکی استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری وعشایری کشور از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند./س

برچسب ها: اردبیل ، صنعت ، دامپروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.