حجت الاسلام موسوي كارشناس و مشاور خانواده در جمع دانشجويان واحد بجنورد گفت:خانواده نهادي مقدس است كه بايد با مداقه و تصميم گيري هاي صحيح،شالوده و اساس آن به درستي بنا شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت الاسلام نجفي رئيس نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي آزاد اسلامي خراسان شمالي در پنجمين كرسي آزاد انديشي با موضوع چالش هاي ازدواج دانشجويي در راستاي بيانات گهربار مقام معظم رهبري مبني بر تاكيد و اهميت برگزاري اين نشست ها در دانشگاه ها گفت:اين نشست ها در محيط هاي علمي و فرهنگي؛شكوفايي،بالندگي،رشد علمي و عملي را به همراه دارد و برون ده آن نظريه جديدي است كه محصول عقل جمعي است.

در ادامه اين نشست حجت الاسلام و المسلمين ابوالفضل موسوي كارشناس و مشاوره خانواده گفت:ازدواج هاي دانشجويي نتيجه گفتمان هاي نسل جوان در فضاي دانشگاهي است كه بايد با تمهيدات و برنامه ريزي هاي مدبرانه به سوي انتخاب هاي درست و ازدواج بر اساس اصول اسلامي و اخلاقي سوق داده شوند.

موسوي با تاكيد بر اينكه ازدواج دانشجويي بايد براساس رابطه اي سالم و اسلامي انجام پذيرد و 5 اصل حاكم در ازدواج مدنظر قرارگيرد افزود:پنج ميم حاكم در ازدواج شامل مشاهده،مذاكره، مكاشفه،مشاوره و در ادامه راه مداومه است كه مراعات اين اصول دراين نوع ازدواج ها،نتايج ارزشمندي را براي افراد به همراه خواهد داشت.

وي بعد از شرح انواع ازدواج ها مانند ازدواج تحميلي،ضربدري،سياسي،قبيله اي،غيابي،عشقي،دومليتي و اسلامي خاطر نشان كرد:نشاط و سرزندگي، افسردگي و مشكلات رواني و ساير مسائلي كه ممكن است در زندگي هر فردي پيش آيد در نهاد خانواده پايه ريزي مي شود. خانواده نهادي مقدس است لذا ضروري است با مداقه و تصميم گيري هاي صحيح،شالوده و اساس آن به درستي بنا شود و تدين و اخلاق اسلامي دو فاكتور و دو ركن اصلي اين بناي مقدس است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.