با تلاش و جديت ماموران انتظامي اداره آگاهي تهران بزرگ سه متهم که با تخريب و تيراندازي مبادرت به سرقت مسلحانه از طلافروشي ها مي کردند شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سرهنگ عباسعلي محمديان ، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: در ساعت 10:45 هشتم اسفندماه سال جاري از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 ، وقوع يک فقره سرقت مسلحانه از يک طلافروشي در منطقه مشيريه به کلانتري 169 اعلام شد.
 
  محمديان ،  با تاکيد بر اينکه  سريع در اين زمينه پرونده اي در اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ تشکيل شد ، گفت : با حضور مأموران کلانتري در محل و تأييد خبر ، بلافاصله موضوع به پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام شد .
 
وي ادامه داد : با اعلام خبر سرقت مسلحانه به پليس آگاهي ، بلافاصله کارآگاهان اداره يکم مبارزه با سرقت مسلحانه اين پليس در محل سرقت واقع در مشيريه ـ خيابان صالحي حاضر و ضمن انجام هماهنگي هاي لازم با سرپرست دادسراي امور جنايي ، تحقيقات خود را آغاز کردند.
 
 رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ بيان داشت : با حضور کارآگاهان اداره يکم در محل و آغاز تحقيقات ، صاحب طلافروشي در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " مشغول چيدن ويترين طلافروشي بودم که  ساعت  10 و 40 دقيقه سه سارق موتورسوار که يکي از آنها اسلحه به دست داشت ، در داخل کوچه آبان شرقي پياده شد.
 
همکارم با ديدن اين صحنه بلافاصله زنگ خطر را به صدا در آورد اما با اين وجود ، سارقان مسلح اقدام به شکستن شيشه [ ويترين طلافروشي ] کرده و در همين زمان فرد مسلح اقدام به تيراندازي به داخل طلافروشي کرد که همکارم مرا به عقب هل داد تا تير به من اصابت نکند " .
 
صاحب طلافروشي در ادامه اظهارات خود با اشاره به اين موضوع که در زمان سرقت ، شيشه هاي طلافروشي فاقد نرده هاي حفاظ بوده عنوان داشت : " روز شنبه شيشه هاي ويترين مغازه را تميز کرده و به همين دليل نرده هاي حفاظ را برداشته بوديم اما پس از آن ، مجددا آنها را سر جايشان نگذاشته بوديم و در زمان سرقت شيشه هاي ويترين فاقد حفاظ بودند " .
 
اين مقام ارشد انتظامي گفت :شاهدان صحنه سرقت طلافروشي نيز در اظهارات مشابهي عنوان داشتند که سه نفر با دو دستگاه موتورسيکلت ، با کلاه کاسکت و نقاب اقدام به تخريب ويترين مغازه نموده و پس از شليک چند گلوله با اسلحه جنگي [ کلاشينکف ] ، طلا و جواهرات داخل ويترين طلافروشي را سرقت کرده و به سرعت از محل متواري شدند .
 
محمديان گفت : در ادامه رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان به بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته طلافروشي پرداخته و با توجه به شيوه و شگرد انجام شده در سرقت و شباهت بسيار زياد ميان سرقت اخير با دو سرقت مشابه ديگر که طي آنها سارقان مسلح اقدام به سرقت از دو طلافروشي در دو منطقه "فلاح ـ ميدان جليلي" ( تاريخ وقوع سرقت : 10/03/1391) و "شوش" (تاريخ وقوع سرقت : 22/03/1391) کرده بودند ، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که اين سرقت نيز توسط همان سارقان مسلح انجام شده است .
 
بررسي اظهارات صاحبان اين دو طلافروشي نشان داد که در آن دو سرقت نيز ، سارقان مسلح با دو دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا و با تهديد اسلحه جنگي کلاش اقدام به سرقت کرده و در يکي از سرقت ها ، صاحب طلافروشي و همسايه وي را مورد اصابت گلوله قرار داده اند .
 
  رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ ادامه داد : بررسي تصاوير سرقت طلافروشي منطقه فلاح نشان داد که سرنشينان دو دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا 125 ، به شيوه و شگرد مشابه اقدام به سرقت مسلحانه کرده و با توجه به باز بودن درب ، وارد طلافروشي شده و پس از تيراندازي به سمت مالک طلافروشي و همسايه وي اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل طلافروشي نموده و به سرعت از محل متواري شده اند .
 
سرهنگ عباسعلي محمديان ، گفت : صاحب مغازه طلافروشي منطقه فلاح در اظهارات خود عنوان کرده بود : " در داخل مغازه و به همراه يکي از همسايگان بر روي نيمکت داخل مغازه نشسته بوديم که سرنشينان دو دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا 125 که کلاه کاسکت و نقاب بر چهره داشتند ، از موتور پياده و ابتدا دوست بنده را که در داخل مغازه حضور داشت با گلوله زده و با تهديد مرا مجبور کردند تا بر روي بخوابم ؛ سپس  باگلوله پاي بنده را نيز مورد هدف قرار داده و پس آن مجددا 4 يا 5 گلوله ديگر نيز شليک کردند و در عرض چند دقيقه ، با سرقت طلا و جواهرات داخل طلافروشي به سرعت از محل دور شدند " .
 
 شناسايي و دستگيري اعضاي گروه سارقان مسلح :
 
  رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه رسيدگي به پرونده سرقت مسلحانه طلافروشي منطقه مشيريه و اطمينان از ارتکاب دو سرقت مشابه ديگر (مناطق فلاح و شوش) از سوي اعضاي گروه سارقان مسلح اخير در منطقه مشيريه ، کارآگاهان اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ با بهره گيري از اقدامات گسترده پليسي و اطلاعات بدست آمده در خصوص سرقت هاي طلافروشي مناطق "فلاح" و "شوش" که طي تحقيقات گسترده پليسي موفق به شناسايي تعدادي از سارقان حرفه اي و سابقه دار شده بودند ، نهايتا موفق به شناسايي هويت تمامي اعضاي گروه سارقان مسلح طلافروشي ها شدند .
 
وي تاکيد کرد : با شناسايي هويت دقيق سارقان مسلح به اسامي مخفيگاه هاي آنها در سه منطقه "تهرانپارس" ، "مشيريه" و "شهر جديد پرند" شناسايي ، در مورخه 10/12/1391 و طي سه عمليات همزمان هر سه متهم دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها و همچنين محل نگهداري اسلحه و مهمات متهمان در منطقه کهريزک مقادير زيادي اسلحه و مهمات جنگي از جمله دو قبضه اسلحه جنگي کلاشينکف به همراه 5 عدد خشاب ، دو قبضه اسلحه جنگي از نوع کلت کمري ، يک قبضه اسلحه جنگي از نوع برنو ( Berno ) ، سه عدد مين جنگي ضد نفر !! و صدها تير جنگي و ... کشف شد .
 
سرهنگ عباسعلي محمديان ، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به سوابق متعدد متهمان گفت : " هر سه متهم از مجرمان سابقه دار در زمينه ارتکاب جرايم مختلف سرقت منزل ، حمل و نگهداري مواد مخدر و بويژه کيف قاپي بوده و در آخرين دستگيري از سوي اداره هجدهم مبارزه با کيف قاپي پليس آگاهي تهران بزرگ ، هر کدام به 10 سال زندان و رد مال به بيش از 350 مالباخته محکوم شده که تنها در يک فقره از سرقت هاي کيف قاپي و طبق اعترافات صريح متهمان در پرونده هاي موجود اداره هجدهم اقدام به سرقت تعداد 116 سکه تمام بهار آزادي داشته اند " .
 
سرهنگ عباسعلي محمديان با اشاره به طرح و نقشه متهمان براي ارتکاب سرقت مسلحانه مشابه ديگر نيز گفت : " برابر اعترافات و دلايل و قرائن بدست آمده از متهمان مشخص شد که اعضاي اين گروه قصد داشتند تا در هفته جاري اقدام به سرقت مسلحانه ديگري ، اينبار از يک مغازه صرافي در منطقه کريم خان داشته باشند که پيش از هرگونه اقدام در اين خصوص توسط کارآگاهان اداره يکم دستگير شدند " .
 
رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ در پايان اين خبر گفت : " با توجه به اعترافات صريح متهمان در خصوص سه فقره سرقت مسلحانه طلافروشي و سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرايم مختلف ، قرار بازداشت موقت از سوي شعبه يکم دادياري دادسراي امور جنايي صادر و متهمان جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره يکم مبارزه با سرقت هاي مسلحانه پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند " ./ز
برچسب ها: مسلح ، سارقان ، طلافروشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ا میر حسین براتعلی
۲۱:۲۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۳
ث
آخرین اخبار