مشهد/

استفاده از ظرفيت آثار مفاخر فرهنگي استان در جهت تعميق مفهوم زيارت در جامعه

معاون هماهنگي امور زائرین استانداري خراسان رضوي گفت: اجراي برنامه هاي مربوط به مفاخرفرهنگي ملي از محل بودجه‌هاي استاني، جفا به مفاخر استان است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد مهدي اعلایي در جلسه مشترك انجمن آثارو مفاخر فرهنگي و ستاد بزرگداشت آثار و مفاخر استان با اشاره به جايگاه رفیع فرهنگي خراسان رضوي، اظهار كرد: تعدد مفاخر فرهنگي و شخصيت هاي برجسته و صاحب نام در استان که در ابعاد مختلف معنوي، علمي، فرهنگي و اجتماعی منحصر به فرد می باشند، باعث شده تا خراسان رضوي از جايگاه ويژه اي در ميان ساير استان هاي كشور در عرصه فرهنگ و هنر برخوردار باشد.

وي افزود: در اين راستا خراسان رضوي بايد به عنوان ملاك و معياري براي حدود و ثغور

توجه به مفاخر معرفي شود.

اعلایي از وجود بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) به عنوان با عظمت ترين ظرفيت فرهنگي کشور ياد و تصريح كرد: سالانه تعداد قابل توجهي از مردم، با هدف زيارت به استان سفر مي كنند که همین امر، فضا و فرصت مناسبی را براي معرفی مفاخر فرهنگي استان ایجاد کرده است.

وي تاکید كرد: يكي از مهمترين ابزارها براي تحقق اين مهم، تدوين برنامه هاي مشترك با انجمن مفاخر و استخراج مفاهيم مرتبط از دل آثار مفاخر فرهنگي در جهت تعمیق مفهوم زيارت و شناخت و ارتباط با امام معصوم(ع) است.

معاون هماهنگي امور زائرین استانداري خراسان رضوي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به برگزاري آیین های بزرگداشت روز ملي عطار، فردوسي و خيام در ابتداي سال آينده، گفت: از هر امكان و فرصتي براي هر چه با شكوه‌تر برگزار شدن اين گونه مراسم ها استفاده خواهد

شد، اما تحميل هزينه های اجراي برنامه هاي ملي از محل بودجه هاي استاني به دلیل ناکافی بودن این بودجه ها، جفا به مفاخر استان است.

اعلايي اظهار كرد: همچنین در برگزاری آیین های بزرگداشت مفاخر، بايد در جهت عمق بخشي به اقدامات و ماندگاري هر چه بیشتر برنامه ها تلاش شود.

وي در ادامه، عنوان کرد: در راستاي اجراي مصوبه شوراي فرهنگ عمومي استان، سال آتی درمراسم بزرگداشت روز فردوسي، جایزه فرهنگي و هنري فردوسي به فرهیختگان و محققان برجسته در حوزه های زبان و ادب فارسي، فردوسي شناسي، شاهنامه پژوهشي و آفرينش هاي ادبي و هنري اعطا خواهد شد.

معاون هماهنگي امور زائران استانداري خراسان رضوي همچنین خواستار هر چه فعال تر شدن دبيرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگي خراسان رضوي شد و گفت: با تدوين برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت مي‌توان به تمامي اهداف و برنامه هاي از پيش تعیین شده انجمن، دست يافت.

یادآوری می شود: در ابتداي جلسه سيد سعيد سرابي، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارشي از برنامه ریزی هاي صورت گرفته جهت برگزاري آیین بزرگداشت روز ملي عطار در 25 فروردين، روز ملي فردوسي در 25 ارديبهشت و روز ملي خيام در 28 ارديبهشت ارايه نمود و دستگاه هاي اجرايي عضو نيز به تشريح آخرين اقدامات خود در اين راستا پرداختند./س

 

برچسب ها: استفاده ، ظرفیت ، آثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.