سومین نشست وزیران انرژی و نفت کشورهای عضو اکو با حضور مقام های ارشد عضو این سازمان با شعار «گسترش تجارت آزاد منطقه ای انرژی میان کشورهای عضو اکو» دقایقی پیش در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سومین نشست وزیران نفت کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) از دقایقی پیش با حضور مقام های ارشد کشورهای عضو این سازمان در هتل پارسیان آزادی تهران آغاز به کار کرد.
                                          

دو روز نخست این نشست (١٤ و ١٥ اسفند) با حضور مقام های ارشد عضو اکو برگزار خواهد شد و مسائل مطرح شده در این نشست ها در روز پایانی (١٦ اسفند) به نشست وزیران انرژی و نفت کشورهای عضو ابلاغ می شود.

بررسی حوزه همکاری های انرژی در منطقه اکو از جمله تجارت انرژی و ترانزیت (سواپ، خطوط لوله و گاز، خدمات انرژی و غیره)، اکتشاف و تولید نفت و گاز، آموزش، تحقیق و شناخت ظرفیت های، بهینه سازی مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست نیز از مسائلی است که در روز نخست مورد بحث قرار می گیرد.

نخستین نشست وزیران انرژی و نفت کشورهای عضو اکو، نوامبر سال ٢٠٠٠ میلادی در اسلام آباد، پایتخت پاکستان و دومین دوره این نشست اکتبر ٢٠١٠ در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، برگزار شد.

بر پایه این گزارش، سازمان همکاری اقتصادی (اکو) ابتدا با مشارکت سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان بر اساس معاهده ازمیر و با هدف بالابردن سطح زندگی اقتصادی مردم منطقه در سال ١٩٨٥ میلادی تاسیس شد.

کشورهای افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در سال ١٩٩٢ به این سازمان پیوستند؛ از جمله اهداف دیگر سازمان، گسترش تجارت منطقه ای و فرا منطقه ای و همچنین تلاش بر ای ادغام تجارت کشورهای منطقه با تجارت جهانی است.

برچسب ها: نشست ، انرژی ، اکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار