رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ارتش از اجراي طرح خاطرات و خطرات در ارتش خبر داد و گفت: اگر اصحاب رسانه، مصالح ملي را خوب درک نمي‌کردند و ناخواسته اطلاعاتي را بروز مي‌دادند، دشمن از اين نکته نهايت سوء استفاده را کرده بود و ما تلفات گسترده‌اي داشتيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران امير "حسين صيفي" صبح امروز در نشست خبري خود با بيان اين‌که ارتش، اهالي رسانه را ياور خود مي‌داند، اظهار داشت: در طول جنگ تحميلي در تمام عمليات‌هايي که سپاه و ارتش انجام داده‌اند هيچ نقطه‌اي نبود که اهالي رسانه در آن حضور نداشته باشند.

وی افزود: اگر اصحاب رسانه، مصالح ملي را خوب درک نمي‌کردند و ناخواسته اطلاعاتي را بروز مي‌دادند، دشمن از اين نکته نهايت سوء استفاده را کرده بود و ما تلفات گسترده‌اي داشتيم.

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ارتش با اشاره به حضور 43 کشور در جنگ تحميلي عليه کشورمان تصريح کرد: حرف‌هاي ناگفته بسياري از جنگ تحميلي وجود دارد که راهيان نور، بستري بسيار مناسب براي بيان اين ناگفته‌ها است.

سيفی تاکيد کرد: ارتش دست تک‌تک خبرنگاران، فيلمبرداران، کارگردان و تهيه‌کنندگان گزارش‌هاي خبري را که با هوشياري‌شان باعث نااميدي دشمن و حفظ جان ملت شده‌اند، مي‌بوسد.

وی ادامه داد: ارتش حدود 53 هزار شهيد دارد که 48 هزار و 598 تن از آنان در بنياد شهيد داراي پرونده هستند، بقيه اين شهدا در ميدان مين يا توسط ضد انقلاب يا در کمين به شهادت رسيده‌اند، براي مثال فرزند شهيدِ "ننه علي"، يکي از شهداي نيروي هوايي ارتش است که در حين پخش اعلاميه توسط عمال رژيم طاغوتي به شهادت رسيد.

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ارتش تصريح کرد: در زمان طاغوت 5هزار و 500 زنداني سياسي وجود داشت که اکثر آنان ارتشي هستند و اکنون آزاده سياسي محسوب مي‌شوند که شهيد صياد شيرازي يکي از همين آزادگان است.

سيفی يادآور شد: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس تاکنون 170 نفر از آزادگان سياسي را شناسايي کرده و خاطرات آنان را به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به رشادت‌هاي "شهيد لشکري" که مقام معظم رهبري وي را سيدالاسراي ايران ناميدند، تصريح کرد: اين شهيد که در حال شناسايي مناطق خودي توسط ضد انقلاب به اسارت گرفته شده و به نيروهاي بعثي تحويل شد، در اسارت انواع شکنجه‌ها را تحمل کرد، اما حاضر نشد به دروغ بگويد که هواپيمايش در خاک عراق سقوط کرده، بنابراين رژيم بعث نتوانست جمهوري اسلامي ايران را به‌عنوان آغازگر جنگ معرفي کند.

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ارتش تاکيد کرد: اين سازمان در کاروان‌هاي راهيان نور به دنبال نشان دادن بُعد عقلاني در کنار بُعد احساسي حضور رزمندگان در جبهه‌هاست، زيرا دشمن مي‌خواهد وانمود کند که جمهوري اسلامي ايران با سپر انساني جنگيده و عقلانيت در دفاع مقدس وجود نداشته است که با استناد به مدارک مستدل مي‌توان بُعد عقلاني جنگ را به تصوير کشيد.

سيفی نشان دادن رنج خانواده‌های شهدا را از عمده‌ترين وظايف رسانه‌ها برشمرد و اظهار داشت: شهدا فقط مربوط به قشر خاصي مانند ارتش نيستند، آن‌ها سرمايه‌هاي اصلي نظام محسوب مي‌شوند اگر آمريکا يکي از اين افراد را داشت برايش هزاران فيلم،‌ سريال و کتاب مي‌ساخت و ديگر نيازي به تهيه فيلم‌هاي دروغيني مثل "آرگو" نداشت.

وی با اشاره به نشر 23 جلد کتاب مقطع نوجوان و 78 جلد کتاب کودک توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس تصريح کرد: تاکنون از انتقال ارزش‌هاي انقلاب اسلامي به نسل‌هاي بعدي غفلت کرده‌ايم، اما با تدبير مقام معظم رهبري، فرمانده کل ارتش و معاون هماهنگ‌کننده ارتش، آشنايي نسل‌هاي بعد با وقايع دفاع مقدس را در دستور کار خود داريم.

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ارتش با اشاره به جنايات متعدد آمريکا در گوانتانامو افزود: آموزش کل قرآن به 960 اسير عراقي، آموزش نيمي از قرآن به 1500 عراقي، واکسينه کردن 2280 اسير عراقي با واکسن هپاتيت و انجام 11 هزار و 514 جراحي آب‌مراويد چشم اين اسرا، نمونه‌هايي کوچکي از رافت اسلامي در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.

سيفی از افتتاح سايت تخصصي سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس با محتواي اخبار دفاع مقدس عمليات‌ها، جانبازان و اسرا، کتاب‌هاي منتشر شده خاطرات و عکس کاروان راهيان نور خبر داد و افزود: اين سازمان همچنين نرم‌افزار رسانه‌اي از زندگي و خاطرات شهيدان صياد شيرازي، آبشناسان ، نامجو، ستاري، فلاحي و فکوري ساخته که به زودي رونمايي مي‌شود.

وی با اشاره به سفرهاي هر ساله مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) به مناطق عملياتي راهيان نور تصريح کرد: اين سفرها بيانگر اين است که هيچ مسئولي نمي‌تواند به بهانه کار و داشتن مسئوليت، مناطق عملياتي راهيان نور را فراموش کند. من از همين فرصت استفاده کرده و تمامي مسئولان، به‌ويژه وزرا را به شرکت در اين اردوها دعوت مي‌کنم.

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ارتش با بيان اين‌که راهيان نور محل بازيابي انسان‌هاست، ادامه داد: تاکنون تعداد زيادي از دانشجويان دانشگاه افسري امام علي(ع)، شهيد خزاري نيروي دريايي، علوم پزشکي ارتش و مراکز آموزشي ارتش براي خادمي در اردوهاي راهيان نور اعلام آمادگي کرده‌اند.

سيفی با يادآوري مسئوليت ارتش در نگه‌داري سه يادمان "ويد، چزابه و دهلاويه" در جنوب کشور ادامه داد: سه يادمان "بازي‌دراز، قصر شيرين و زري‌بال" در غرب کشور و يادمان "حاج عمران" نيز در شمال غرب کشور توسط ارتش اداره مي‌شود؛ البته همان‌گونه که برادران سپاهي ما در نگه‌داري اين يادمان‌ها به ما کمک مي‌کنند، ارتش هم در نگه‌داري يادمان‌هاي سپاه از هيچ کوششي دريغ نخواهد کرد.

وی با تاکيد بر اينکه اردوهاي راهيان نور محلي براي بيعت با مقام معظم رهبري و شهداست، خاطرنشان کرد: اين اردوها زمينه‌اي براي خودسنجي را فراهم کرده و محل تمريني براي ولايت‌پذيري بيشتر است.

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ارتش تاکيد کرد: راهيان نور محل عبور از موانع و يادآوري "ما مي‌توانيم" است، زيرا نشان مي‌دهد که رزمندگان چگونه با کم‌ترين امکانات در دفاع مقدس، در مقابل اتحاد شرق و غرب ايستادگي کرده و به پيروزي دست يافته‌اند.

سيفی تصريح کرد: يکي از مهم‌ترين دستاوردهاي راهيان نور ايجاد بستري براي تقويت باور دين‌مداران در اداره جامعه است.

وی همچنين با تاکيد بر لزوم بيان نقش زنان در دفاع مقدس و حمايت از رزمندگان اسلام يادآور شد: در سال 92 سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس براي نخستين بار در نمايشگاه کتاب، غرفه‌اي خواهد داشت و آثار خود را در اين غرفه به نمايش مي‌گذارد.

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ارتش در پايان از اجراي طرح خاطرات و خطرات در ارتش خبر داد و تصريح کرد: در اين طرح فرماندهان و افراد تاثيرگذار دوران دفاع مقدس شناسايي شده و دفترچه‌هاي خاطراتي به آنان داده مي‌شود که پس از جمع آوري اين خاطرات هر 14 خاطره به همراه زندگي يکي از 14 معصوم در قالب يک کتاب منتشر خواهد شد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: راهیان ، نور ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار