مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی بر لزوم تدوین سند جامع ترافیک استان مرکزی که می‌تواند مشکلات ترافیکی را از اساس و پایه بر طرف کند تاکید کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، فتح‌آبادی در ششمین نشست اعضای ستاد ارتقای فرهنگ ترافیک استان اظهار داشت: معضل ترافیک از مهم‌ترین معضلات هر شهری است که رفع آن نیازمند همکاری بین بخشی است.

وی تصریح کرد: برای حل معضل ترافیک تنها قوانین و مقررات چاره‌ساز نخواهند بود، بلکه باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه تعامل و همکاری ارگان‌های دولتی و خصوصی لازمه ارتقای فرهنگ ترافیک است، خاطر‌نشان ساخت: دولت به تنهایی نخواهد توانست معضل ترافیک را حل و برطرف سازد و باید در این زمینه بخش خصوصی وارد میدان شود.

فتح‌آبادی با اشاره به اهمیت تدوین سند ترافیک ادامه داد: سند ترافیک به عنوان یک نیاز ضروری باید با محوریت دفتر امور اجتماعی و نیروی انتظامی استان تدوین و اجرایی شده و از مرکز استان به سایر شهرها تعمیم یابد.

وی خاطر نشان ساخت: اجرای طرح همیاران پلیس نقش بسیار موثری در رفع مشکلات ترافیکی داشته که باید از این ظرفیت‌های مناسب بهره لازم را برد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی استفاده از فناوری نوین، استقرار سامانه کنترل هوشمند، تقویت مشارکت‌های مردمی، ورود سازمان‌های مردم‌نهاد به این بخش، آموزش و ارتقای سطح فرهنگ مردم را از راهکارهای موثر در حل معضل ترافیک عنوان کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی نیز گفت: در 11 ماهه گذشته 46 درصد کشته شدگان در تصادفات عابرین پیاده و 26 درصد راکبین موتورسیکلت بوده‌اند.

سرهنگ امیدی اظهار داشت: به منظور ارتقای عمومی فرهنگ ترافیک که قطعا موجب کاهش تصادف و سانحه‌های جبران‌ناپذیر می‌شود، برگزاری دوره‌های آموزشی و جایگزینی مسایل ترافیکی از سنتی به مدرن امری ضروری است./ع

برچسب ها: تدوین ، سند ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.