خسارت به تاسيسات ومحصولات باغي، کشاورزي و دامپروري در استانهای تحت تاثیر سامانه بارشی دور از انتظار نيست، بنابراين توصيه مي شود که مراقبت لازم از تاسيسات گلخانه اي و باغات در اولويت قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسي کشور، طبق اخطاريه کشاورزي ، امروز"چهارشنبه 16 اسفندماه 91"در برخي نقاط استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، زنجان، قزوين، البرز، تهران، اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان، کردستان، همدان، مرکزي، قم، اصفهان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختياري، ايلام، کهگيلويه و بويراحمد و شمال خوزستان ريزش موقتي و کوتاه مدت تگرگ پيش بيني مي شود .
از اين رو خسارت به تاسيسات ومحصولات باغي، کشاورزي و دامپروري در اين استانها دور از انتظار نيست، بنابراين توصيه مي شود که مراقبت لازم از تاسيسات گلخانه اي و باغات در اولويت قرار گيرد.


همچنین براساس این گزارش، کاهش بیش از 15 درجه ای دما در این استانها سبب آسیب رسیدن به درختان شکوفه دار و محصولات زراعی می گردد لذا توصیه می شود طی این مدت حدامکان از درختان شکوفه دار و تاسیسات کشاورزی بویِژه آبیاری تحت فشار، حفاظت لازم با روش های مرسوم بعمل آید و همچنين از چراي دام ها در مناطق مرتفع اين استان ها جدا خودداري شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار