از اواخر امروز"دوشنبه 14 اسفند ماه 91" با نفوذ شارش هاي سرد شمالي به سواحل جنوبي درياي خزر، کاهش دما همراه با بارش باران در اکثرمناطق آغاز مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسي کشور، امروز"دوشنبه 14 اسفند ماه 91" وزش بادشديد جنوبي در سواحل جنوبي درياي خزر و استان اردبيل تا شب ادامه خواهد داشت و از اواخر امروز با نفوذ شارش هاي سرد شمالي به سواحل جنوبي درياي خزر، کاهش دما همراه با بارش باران در اين مناطق آغاز خواهد شد.
امروز به سبب افزايش سرعت وزش باد بر روي عراق و مرزهاي غربي کشور در برخي مناطق استان هاي غربي گاهي وزش باد شديد همراه با گرد وخاک و کاهش ديد افقي رخ مي دهد.


بنابر اين گزارش ؛ امروز با ورود سامانه بارشي به غرب کشور، بارش باران و وزش باد در استان هاي غربي کشور آغاز شده و بتدريج دامنه بارش به دامنه هاي زاگرس و از شب بتدريج به دامنه هاي جنوبي البرز خواهد رسيد.
لازم به ذکر است ؛امروز فعاليت سامانه بارشي در استان هاي آذربايجان غربي، کردستان، کرمانشاه، ايلام، لرستان، شمال خوزستان وسپس در استان هاي آذربايجان شرقي، زنجان،اردبيل، قزوين،البرز و تهران پيش بيني مي شود همچنين بارش در غرب استان آذربايجان غربي، غرب کردستان و ارتفاعات البرز مرکزي از شدت بيشتري برخوردار است.
وضعيت آب و هواي استان هاي تهران و البرز نيمه ابري ،در اوايل شب ابري و بارش پراکنده گاهي وزش باد پيش بيني مي شود.

گزارش از عاطفه کاهه
برچسب ها: آب و هوا ، کاهش دما ، سرما ، بارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار