نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری با هیچ کس رایزنی نداشته‌ام و بنابر احساس تکلیف و وظیفه وارد عرصه شدم که فکر می‌کنم می‌توانم در این وادی نقش‌آفرین باشم.

 به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "منوچهر متکی" وزیر سابق امور خارجه کشورمان در حاشیه اولین نشست خبری خود برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: چنانچه طرف مذاکره در این دوره حقوق ملت ایران در راستای دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح‌‌آمیز را نپذیرد به طور حتم این موضوع اولویت اصلی دولت یازدهم خواهد بود.  
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رفع محدودیت از حضور رئیس‌جمهور در پرونده هسته‌ای در آینده اظهار داشت: در حال حاضر مکانیزمی که در کشورمان برای پیشبرد مذاکرات با 1+5 در نظر گرفته شده، بسیار مناسب است و فقط در این میان وزارت امور خارجه باید کمی نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد.  
 
وزیر سابق امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد:‌ از نظر بنده مکانیزمی که برای پیشبرد مذاکرات در نظر گرفته شده است مورد تایید مقام معظم رهبری است و همه مسئولین بر این موضوع اشراف کامل دارند.  
 
نایب رئیس  جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری با هیچ کس رایزنی نداشته‌ام و بنابر احساس تکلیف و وظیفه وارد عرصه شدم که فکر می‌کنم می‌توانم در این وادی نقش‌آفرین باشم.  
 
متکی درباره حضور جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: سفر وی به منطقه گویای بخشی از واقعیت‌های جدیدی است که ثابت می‌کند این کشور واقعیت‌های جدید در منطقه را پذیرفته و کشورهایی چون مصر جدید را قبول کرده است.
 
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه با یک مطالعه دقیق وارد عرصه انتخابات شدم به نفع هیچ کس کنار نمی‌روم.  
 
وزیر سابق امور خارجه کشورمان گفت: باید بگویم که با توجه به ارتباطاتی که با مردم داشته‌ام حضورم را در عرصه انتخابات مثمرثمر می‌دانم.  
 
متکی درباره روابط مابین ایران و چین افزود: این دو کشور می‌توانند در بسیاری از صحنه‌ها در منطقه نقش مثمرثمری را ایفا کنند.  
 
وی تصریح کرد: روابط مابین ایران و چین با روند رو به رشدی روبرو است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: متکی ، وزیر ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار