وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته به دنبال طرح ادعای مصادره "قیصرامین‌پور" از سوی کشورهای غربی آنچنان واکنشی نشان داد که دیگر حرفی در میان باقی نماند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، مصادره "قیصر امین‌پور" توسط کشورهای غربی در حالی رخ داد که در سال های اخیر "مولانا‌" را در ترکیه، "ابوعلی سینا‌" را در افغانستان و "رودکی‌" را تاجیکستان مصادره کرد.




مصادره‌ها به کنار، اخیرا گویا خودمان هم هیزم به آتش مصادره از خود زده‌ایم و به قولی گل به خودی زده‌ایم.
گاه مصادره معنای دیگر می‌گیرد، محدود کردن عرصه انتخاب شاعر مردمی به ده سال اخیر آن هم نه همه شاعران، نوعی مصادره است.
انتخاب "علیرضا قزوه‌"، نوعی مصادره بود که موجبات در حاشیه قرار گرفتن برخی از شاعران همچون "حمید سبزواری‌" را فراهم کرد، به طور اتفاقی وزیر در این باره هم واکنش نشان داد، البته این دفعه واکنش او نسبت به انتقاد‌ها درباره انتخاب (شاعر مردمی) بود.
لازم به ذكر است؛ که از وقایع دیگر ادبیات در هفته گذشته می‌توان به برگزاری اختتامیه جشنواره "شهیدغنی‌پور‌"، قرارگیری طرح خروج نشر از قانون نظام صنفی در دستور کار مجلس شورای اسلامی و افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب (یاد یار مهربان) اشاره کرد.


گفتني است؛ آغاز دومین جشنواره ملی شعر کودک در اصفهان، تاکید وزیران فرهنگ ایران و لبنان بر توسعه روابط فرهنگی دو کشور، رونمایی از فاز اول (باغ کتاب تهران) و معرفی بهترین کتاب های کودک و نوجوان سال 1390 از وقایع دیگر سومین هفته اسفند ماه سال جاری به حساب می‌آید./ص
برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، وزیر فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.