معاون اول قوه قضاييه گفت: بايد با استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي مادي، معنوي، انساني و مجموعه‌هاي تاثير گذار ونقش پذير آمادگي‌هاي همه جانبه‌اي براي مقابله با تهديدات به دست آوريم.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "سيد ابراهيم رئيسي" با بيان اينکه دفاع همه جانبه بايد در جامعه کاربردي‌تر شود اظهار داشت: واژه دفاع همه جانبه در بحث دفاع ملي اولين بار از زبان امام راحل مطرح شد ايشان با ديد وسيع خود متوجه تهاجم همه جانبه دشمن شدند و بي‌ترديد تهاجم همه جانبه دفاعي همه جانبه را مي‌طلبد که ايشان با اين تدبير خود پاسخگوي تمامي تهديدات بودند.

وي افزود: بايد با استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي مادي، معنوي، انساني و مجموعه‌هاي تاثير گذار ونقش پذير آمادگي‌هاي همه جانبه‌اي براي مقابله با تهديدات به دست آوريم.

معاون اول قوه قضاييه با تاکيد بر لزوم دفاع فردي تصريح کرد: در تمامي عرصه‌هاي زندگي و اجتماع هجوم دشمن وجود دارد بنابراين دفاع همه جانبه مفهومي فراگير و گسترده است که همه ابعاد نظامي و اقتصادي و سياسي و فرهنگي را شامل مي‌شود که با ايجاد توانمندي دفاعي بايد همه تهديدات را رصد، پيش بيني و با آنها مقابله و برخورد لازم صورت گيرد.

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي تاکيد کرد: اگر همه جانبه بودن دفاع باعث گستردگي در لايه‌هاي اجتماعي باشد تفسير مي‌شود توسعه دفاع از حوزه نظامي و گسترش آن به حوزه‌هاي اطلاعاتي، اقتصادي، سياسي، سخت افزاري، نرم افزاري و غيره در روند دفاع همه جانبه امري ضروري است.

وي با تاکيد بر اينکه جنگ ما ديگر جنگ نظامي نخواهد بود افزود: طبيعتا در حوزه‌هاي فرهنگي، نظامي و غيره تهديد امنيتي،‌تهديد هويت است البته هيچ حوزه‌اي از تهديدات مصون نيستند و دشمنان نظام از هر امکاني براي تهديد انقلاب، افراد و جامعه استفاده مي‌کنند.

امروز تمامي حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي، نظامي و غيره مورد تهديد استعمارگران و عيادي آنان بوده و طبيعتا بايد در تمامي ابعاد راهبرد دفاع به کار گرفته شود.

وي با اشاره به تعاليم قرآن در مقابله با هواي نفس و شياطين تصريح کرد: هواي نفساني و جلوه‌هاي بيروني نمادهايي ا ست که انسان را از خدا باز مي‌دارد و راه شياطين پيروزي بر شياطين بيروني پيروزي بر شيطان درون است.

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي با اشاره به دکترين امنيتي امام راحل مبتني بر جهان بيني توحيدي تصريح کرد: انسان موجودي با ظرفيت رسيدن به کمال و تسلط به شياطين بوده و امام راحل (ره) حکومت را براي شکوفايي ا ستعداد انسان‌ها و تشکيل جامعه رباني خدا باور و خود باور تشکيل مي‌دهد؛ جامعه‌اي که به استقلالش بيانديشد و در آن مسير گام بردارد.

وي منشا اصلي مفاسد امروز در جهان را جدايي دين از سياست ارزيابي کرد و افزود: جنگ 300 ساله مغرب زمين با خداوند تشکيل عرفان‌هاي کاذب و غيره ... جدايي سياست از صيانت نشات مي‌گيرد و تدبير ارزنده امام راحل در عجين کردن ديانت با سياست راهبرد ارزنده‌اي است که  معنويت غرب امروز مرهون آن است.

معاون اول قوه قضاييه تاکيد کرد: انسان بايد خود را در برابر تهديدات مصون کند از ابتداي تاريخ تا کنون بلاياي نفساني به مراتب کشنده‌تر از آفات طبيعي بوده است براي مثال يک انسان فاسد با زياده خواهي خود باعث کشتار هزار انسان وارسته در کشور خود و همسايه در جنگ تحميلي شد.

وي با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري به اتکا به خداوند براي پيروزي در تمامي تهديدات ادامه داد: به دليل برخي نگاه‌هاي لايه‌هاي مديريتي مشکلاتي موجود است که با نگاه دفاعي يک رزمنده دوران دفاع مقدس جامعه مي‌تواند از اين مشکلات مصون بماند.

حجت‌الاسلام و المسلمين رئيسي با اشاره به ابعاد مختلف دفاع همه جانبه تصريح کرد: در بعد ملي خود باوري و استقلال در بعد فرا ملي آزاد انديشي و مقابله با دشمنان براي جلوگيري از چپاول ملت‌هاي مسلمان در بعد دفاع سياسي ولايت فقيه به عنوان مانع هر گونه تهديد و در بعد مديريت مردم گرايي از نکاتي هستند که از دفاع همه جانبه برداشت مي‌شود.

وي با اشاره به بازديدهاي مقام معظم رهبري از خانواده‌هاي شهدا تصريح کرد: تکيه بر امت اسلامي مي‌تواند وحدت بخش جامعه اسلامي بوده که نوعي نگاه به دفاع همه جانبه است.

معاون اول قوه قضاييه تاکيد کرد:‌همه بايدها و نبايدهاي قانوني در حوزه فرهنگ، سياست و غيره بايد تضمين کننده دفاع همه جانبه باشد؛ مقام عظماي ولايت به عنوان يک کارشناس برجسته عاليقدر ديني در ساخت جامعه‌اي بر مبناي دين و ارزش‌ها مي‌کوشند و اين جامعه در گرو شناخت خود، تهديدات و توطئه‌هاي دشمن بنا مي‌شود.

وي با بيان اينکه  تضمين قانوني سپاه همه جانبه يک فرصت است افزود: هر بايد و نبايدي که در قانون که دشمن را نشناسد و تهديد را نبيند يک اشکال اساسي دارد.

اين مقام قضايي كشور متذکر شد هيچ دستگاهي نبايد بدون مسئوليت در دفاع همه جانبه باشد راهکارهاي تحقق دفاع همه جانبه ساختار سازي مي‌خواهد که قانون اساسي در ا ين راستا بوده اما با نگاه دفاع همه جانبه همه اجزاي نظام نيازمند بازتعريف در حوزه عمل و اجرا هستند با نگاه به چشم انداز و سياست‌هاي رهبري خطوط اصلي اين راهبردها مشخص مي‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي تاکيد کرد: تشکيل جامعه سالم بدون نگاه مبتني بر اخلاق، معنويت و زير بناي توحيد و رصد تهديدات ممکن نيست در بعد مفاهيم و مسائل نظري کارهاي خوبي شده البته هنوز جاي کار خالي است اما در بعد عملياتي و اجرايي نيازمند ساختار سازي دو چندان هستيم تا با بيرون آمدن از سطح موعظه در ابعاد عملياتي زندگي فردي و جمعي به ويژه امنيت و هويت کاربردي باشيم براي مثال درست است که سوريه کشور ديگري است اما در حقيقت مردم ما محسوب مي‌شود زيرا انديشه‌هاي اسلامي در آنجا وجود دارد البته ما قصد دخالت در هيچ جايي را نداريم اما هويت و انديشه انقلاب اسلامي در هر جايي که باشد آنجا را مرز خود مي‌دانيم.

معاون اول قوه قضاييه با اشاره به افزايش مواد مخدر صنعتي پس از حضور آمريکايي‌ها در افغانستان خاطرنشان كرد: مکتب ما مي‌توانيم جمهوري اسلامي ايران در برابر مکتب ياس و نا اميدي که نظام سلطه براي جهانيان در نظر دارد قرار گرفته است و ما به موفقيت‌هايي از جمله تسخير قلب ملت‌هاي مسلمان و آزاد انديش جهان رسيده‌ايم البته در حوزه تبليغات مشکلاتي داشته‌ايم براي مثال در کشورهاي استقلال يافته بسياري از زمينه سازي‌ها را فراهم کرده‌ايم اما دشمن از آنها استفاده کرد زيرا دفاع همه جانبه در آنجا رعايت نشد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سوریه ، جمهوری ، اسلامی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار