کاخ سفيد روز جمعه اعلام کرد که اوباما به زودي به اسرائيل سفر مي کند تا حمايت خود را از مردم اسرائيل و همچنين تغيير و انتقال قدرت در منطقه نشان دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ،‌ جان ارنست معاون مطبوعاتي کاخ سفيد گفت: اوباما خيلي علاقمند است که  با مردم اسرائيل صحبت و حمايت خود را از آنها و تعهدش را به حفظ امنيت شان اعلام کند.
اوباما همچنين در نظر دارد به رهبران اسرائيلي و فلسطيني خاطرنشان کند که صلح ميان آنها اولويت کاري اوست.اما اوباما طرح خاصي براي ارائه ندارد.
سفر آتي اوباما به اسرائيل گمانه زني ها در خصوص تلاش جديد آمريکا براي احياي مذاکرات صلح اسرائيل و فلسطينيان را تقويت کرده است.اين مذاکرات از سال 2010 و در اعتراض به شهرک سازي اسرائيل متوقف شده است.
ارنست گفت: صلح بين اسرائيل و فلسطينيان براي اوباما از اولويت برخوردار است و اگر مذاکرات شروع شود ، آمريکا آماده است به طور جدي از آن حمايت کند.
اوباما در اولين دوره رياست جمهوري خود ، صلح بين اسرائيل و فلسطينيان را يکي از اولويت هاي اول خود اعلام کرد اما چهار سال بعد او چيزي براي ارائه ندارد.در ماههاي اخير ، دو طرف  - اسرائيل با شهرک سازي در سرزمين هاي اشغالي  و فلسطينيان با دنبال کردن قضيه عضويت در سازمان ملل- خصومت ها را افزايش داده اند.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار