حاشیه برنامه سینمایی "هفت"؛

پرواز، علی مصفا را به "پله آخر" نرساند

"علی مصفا" بدلیل پرواز از حضور در برنامه "هفت" برای نقد فیلم سینمایی "پله آخر" بازماند.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران؛ برنامه سینمایی "هفت"‌با اجرای "محمود گبرلو" شب گذشته از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.
نقد فیلم این هفته با حضور طهماسب صلح جو (منتقد) و شاهین شجری کهن (منتقد) به نقد و بررسی فیلم سینمایی "پله ‌آخر" ساخته علی مصفا اختصاص داشت. در ابتدای بحث "محمود گبرلو" عنوان کرد: "علی مصفا" بدلیل سفر و داشتن پرواز برای ساخت اثری با "فرهادی" نتوانستند در این برنامه حضور داشته باشد.
"طهماسب صلح جو" درباره این اثر گفت: قصه های کلیشه ای و قراردادی را "پله آخر" به شیوه روایتی، روایت می‌کنند که این اتفاق کم در سینما می‌افتد.
"شاهین شجری کهن" اظهار داشت: "پله آخر" موج بسیار مثبتی به اطرافش وجود دارد اما فیلم از لحاظ ساختاری اثر ساده ای است.
وی افزود: وجه مهم فیلم روایت آن است که برخلاف جایزه ای که به "پله آخر" داده شد این فیلم یک نیمه خاص از اقتباس است اما قصه اصلی اثر ربطی به اقتباس آن ندارد.
"شجری کهن" بیان کرد: مخاطب نسبت به "پله آخر" حس خوبی دارد و در ارتباط با تماشاگر موفق است اما در حالیکه فیلم مولفه های جذب مخاطب را ندارد و بدون توجه به آن ملاحظات ساخته شده است.
وی تصریح کرد: فیلم نامه "پله آخر" بدون ملاحظات دست و پاگیر، گیشه و جذب مخاطب ساخته شده اما اتفاقاً مخاطب را جذب می‌کنند.
وی ادامه داد: سراسر فیلم پر از مولفه ها و عناصری است که از زندگی و تجربی مستقیم فیلم ساز می‌آید.
"شجری کهن" تصریح کرد: "پله ‌آخر" فیلم شخصی و مستقل است که الگوی سازنده سالمی را ارائه می‌دهد که این الگو موفق بوده و سرد و ملال آور نیز نیست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر "پله آخر" در زمان بهتری اکران می‌شد بیش از این مورد استقبال قرار می‌گرفت. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار