حاشیه برنامه سینمایی "هفت"؛

ناگفته هاي وزيريان از پشت پرده هاي حوزه هنري تا مديريت آن

"علی وزیریان" کارگردان "یک سطر واقعیت" با حضور در برنامه های هفت از پشت پرده های حوزه هنری افشاگری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته برنامه سینمایی "هفت" با بررسی مسایل سینمای ایران با اجرای "محمود گبرلو" از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.
نقد فیلم این هفته با حضور رضا درستکار (منتقد) و علی وزیریان (کارگردان) به نقد و بررسی فیلم سینمایی "یک سطر واقعیت" اختصاص داشت.
"علی وزیریان" در ابتدا متذکر شد که در برنامه های قبل از جشنواره فیلم فجر در "هفت" فرد نادان، حقیر و بی غیرتی به من توهین کرد و عنوان کرد نامه های من به حوزه تنها به جهت جذب مخاطب برای فیلم "یک سطر واقعیت" بوده است.
وی افزود: من نامه ای خطاب به حجت الاسلام خاموشی برای برخی خبرگزاری ها فرستادم که فردی از يك خبرگزاری ضمن تماس با بنده عنوان کرد که قصد دیدن این فیلم را دارد چرا که ذهنش تحریک شده است.
"وزیریان" ادامه داد: من به او گفتم که چرا نامه من را در خبرگزاری خود منتشر نکردید گفت چون به من گفته شده بود که این فیلم مسئله دار است.
وی متذکر شد: حوزه هنری از پخش کننده من خواسته بود در صورت تکذیب حرف هایش به او سینما بدهند.
"وزیریان" اظهار داشت: من تنها خواستم به ذکر این پشت پرده بپردازم من مدیریت جدید این حوزه را صاحب نظر ندیده و مدیریت او را قبول ندارم.
وی بیان کرد: در حوزه به من گفتند اگر فیلم نامه خود را به فتنه 88 ارتباط دهی اثرت را اكران مي كنيم، كسي اين سفارش را بايد بدهد كه قابليت اظهار نظر داشه باشد.

*داستان "یک سطر واقعیت" از يكي از خبرگزاري ها گرفته شد
"رضا درستکار" منتقد در خصوص فیلم "یک سطر واقعیت" اظهار داشت: "یک سطر واقعیت" فیلم تجاری هنری به معنی متعارف نیست و در آن استراتژیک هنری رعایت نشده است.
"وزیریان" در این باره گفت: مشکل من با تصویربردار فیلم بر سر همین مسئله بود و همین باعث شد تا ارزیابی بصری دور شویم.
"درستکار" ادامه داد: شخصیت اول داستان سمپاتیک نیست.
"وزیریان" بیان کرد: این اتفاقی بود که در یکی از خبرگزاری ها اتفاق افتاده بود و من داستان این اثر را از آن گرفتم.
وی افزود: چون موضوع من کدهای سیاسی داشت ولی فیلم اجتماعی بود و نگرانی من از این بود که اگر شخصیت قوی باشد به فیلم نسبت هایی خواهند داد.
"وزیریان" تاکید کرد: من دغدغه هایی که در حوزه فرهنگ داشتم و در طول این سالها شاهد آن بودم در این اثر طرح کردم.
وی عنوان کرد: "یک سطر واقعیت" قصه کلاهبرداری است که در حوزه فرهنگ افراد دچار آن می شود فیلم پردازش آدم هایی است که به  هیچ کدام از جناح ها گرایش ندارند.
"وزیریان" در پایان خاطرنشان کرد: کسی که سخنگوی حوزه باشد و ادبیات درستی نداشته باشد.
گفتنی است برنامه سینمایی هفت به بررسی مسائل سینمای  ایران هر هفته جمعه شب ها، با اجرای محمود گبرلو و تهیه کنندگی "علی قانع" از شبکه سه سیما به روی آنتن می رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار