فرمانده انتظامي خراسان رضوي گفت: كشورهاي همسايه جمهوري اسلامي ايران خواهان آموزش‌هاي فنون پليسي ايران هستند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد سردار سرتيپ دوم پاسدار بهمن اميري مقدم   با حضور در سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي در جمع اعضاي هيئت مديره اين سازمان افزود: در نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران(ناجا) بيش از هفتاد نشريه علمي و تخصصي منتشر مي‌شود كه جنبه ارزشي دارد.

به گفته وي نشريات علمي و تخصصي ناجا به عنوان دروس مرجع در بسياري از دانشگاههاي كشور تدريس مي‌شود.

وي تصريح كرد: حتي كشورهاي همسايه از پليس ايران خواهان دريافت آموزش‌هاي فنون پليسي و دروس علمي‌و تخصصي هستند، كه اين خدمات الگوئي براي ديگر كشورهاي همسايه جمهوري اسلامي ايران است.

سردار اميري مقدم با بيان اينكه نگاه جامعه درگذشته نقش پليس به‌عنوان برخورد با مجرمان و بحران‌هاي اجتماعي بود افزود: اين نگاه ها در حال حاضر تغيير كرده و هم اكنون پليس را به عنوان حافظ امنيت و برقراركننده نظم و آسايش عمومي جامعه مي‌دانند، زيرا كه يكي از وظايف مهم پليس پيشگيري از جرم و رفع معضلات اجتماعي، ايجاد فضاهاي امن، اجراي قوانين، اعمال قانون با متخلفين و برخورد اصولي با مجرمان است.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي اظهار نمود: متأسفانه تدابير لازم براي ايجاد فضاهاي امنيتي در ساخت و سازها و فرهنگ‌سازي آپارتمان‌نشيني توأم با آسايش عمومي نمي‌شود.

وي پيشنهاد نمود: قبل از اين كه سكونت در واحدهاي مسكوني اختيار شود، پليس و سازمان نظام مهندسي دوره‌هاي آموزشي را براي مباحث امنيتي و سلامت و فرهنگي آپارتمان‌نشين‌ها و سازندگان پروژه‌ها برگزار و آنان را از چگونگي برقراري نظم و امنيت در مجتمع‌هاي مسكوني آگاه نمايند.

سردار اميري مقدم افزود: فرماندهي پليس آماده است با همكاري سازمان نظام مهندسي ساختمان استان طرح كارشناسي را در بحث نظارت، اجراء و امنيت در ساختمان تدوين و به صورت الگوئي به وزارت كشور و وزارت راه و شهرسازي ارائه دهد.

وي همچنين نظارت بر اجراي پروژه‌هاي ساختماني را جدي دانست و تأكيد كرد: براي مقاوم سازي و ايجاد فضاهاي امن و راحت، مهندسين با كسي تعارف نكنند و ما آماده‌ايم در حوزه اجتماعي براي امنيت ساختمان نظرات علمي و كارشناسي ارائه دهيم تا فضاي جرم را كاهش يابد.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي به سازندگان مسكن توصيه كرد كه در ساخت و سازها حتماً نگهبان بگذاريد و افراد ناشناخته و غير ايراني را در اجراء بكار نگيريد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي رئيس پليس فتاي نيروي انتظامي خراسان رضوي هم گفت: مأموريت براي برخورد با فضاهاي مجازي، الكترونيكي و مخابراتي در استان راه‌اندازي شده است.

سرهنگ عرفاني افزود: در حال حاضر در ايران 46 ميليون نفر از فضاهاي مجازي استفاده مي‌كنند و از اين نظر كشورمان در جهان از نظر استفاده اينترنتي در رتبه13و در خاورميانه رتبه نخست را دارد.

سرهنگ باروح اظهار کرد: امروز پليس براي مقابله با جنگ نرم به تخصص‌هاي روز براي ايجاد امنيت دست پيدا كرده به گونه‌اي كه طرح‌هاي پليس جمهوري اسلامي ايران براي ديگر كشورها الگو شده است.

به گفته او پليس امروزه در جامعه به تمامي تخصص‌هاي علمي، فرهنگي، فني، مهندسي و اجتماعي تسلط پيدا كرده است.

در اين جلسه كه تمامي روساي بخش‌هاي مختلف فرماندهي پليس استان و مشهد نيز حضور داشتند، رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان از اقتدار پليس در ايجاد امنيت و آسايش در جامعه تقدير كرد و خواستار بكارگيري تجربيات پليس با محوريت ارتقاء امنيت در ساخت و سازها شد.

محمدرضا اخوان عبدالهيان افزود: سازمان نظام مهندسي آماده است با دريافت پيشنهادات و نظرات كارشناسان پليس به بحث ايمني و امنيت را در ساخت و سازها توجه ويژه اي نمايد. وي اظهار داشت: با تشكيل كارگروه مشترك نظام مهندسي و فرماندهي انتظامي مي‌توان طرح‌هاي جامع پليس را با بررسي هاي لازم در قوانين و مقررات ملي ساختمان لحاظ نمود و بصورت طرح به تهران پيشنهاد دهيم.

محمدرضا اسماعيلي نائب رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان هم گفت: يكي از معضلات شهري نبود مديريت واحد شهري است.

وي پيشنهاد نمود با همكاري مشترك سازمان نظام مهندسي و فرماندهي پليس استان كميته‌ي حفاظت و ايمني ساختمانها تشكيل و طراح‌هاي جديدي براي امنيت ساختمان ارائه شود.

حسن پورحسيني عضو ديگر سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي نيز درخواست نمود مهندساني كه مشمول خدمت نظام وظيفه مي‌شوند بعد از دوره آموزش از آنان به عنوان سرباز مهندس بصورت امريه در نظام مهندسي و وزارت راه و شهرسازي بكارگيري شوند.

یادآوری می شود: در حال حاضر سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي بيش از 20 هزار مهندس در هفت رشته مهندسي و در 20 شهرستان دفتر نمايندگي دارد/س 

برچسب ها: فنون ، پلیسی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.