معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه در دو مقطع اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و اعمال تحريم‌هاي ظالمانه قدرتهاي بزرگ ، خودروسازان ناچار به افزايش قيمت شدند، گفت: از خودروسازان تقاضا مي‌کنيم در راستاي حمايت از مردم و بويژه قشر متوسط ، قيمت محصولات خود را کاهش دهند تا مردم از رفاه و آسايش بيشتري برخوردار شوند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي ظهر امروز ( يکشنبه) در مراسم رونمايي از سه محصول جديد شرکت خودروسازي سايپا گفت: پيشرفت صنعت خودروسازي ايران در طول سالهاي پس از انقلاب افتخارآفرين است و امروز با تلاش روز افزون مهندسين و متخصصين کشور در جايگاه سيزدهم صنعت خودروسازي جهان قرار گرفته‌ايم .

معاون اول رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه در همه کشورها صنعت خودروسازي يکي از مهمترين صنايع به حساب مي‌آيد، خاطرنشان کرد : دولت حمايت از صنعت خودروسازي را وظيفه خود مي‌داند و بي‌ترديد از خودروسازان و قطعه‌سازان پشتيباني خواهد کرد .

رحيمي با اشاره به اينکه در دو مقطع اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و اعمال تحريم‌هاي ظالمانه قدرتهاي بزرگ ، خودروسازان ناچار به افزايش قيمت شدند ، تصريح کرد : امروز خودروسازان بايد به سمتي پيش روند که از ارز حاصل از فروش نفت بي‌نياز شوند و تحريمها تاثيري در صنعت خودروسازي برجاي نگذارد .

وي افزود :‌البته فشارها و تحريمهاي دشمنان باعث شد گامهاي پيشرفت و خودکفايي در کشور برداشته شود و امروز شاهد هستيم که رتبه علمي کشور روز به روز ارتقاء پيدا مي‌کند.

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه با اشاره به مصوبه دولت براي تامين سرمايه در گردش خودروسازان، افزود : عده‌اي از روي جهل و غفلت مانع از اجراي اين مصوبه شدند و اجازه ندادند تصميم سازنده دولت اجرا شود .

رحيمي اضافه کرد : دولت مجدداً براي اصلاح قيمت‌ها با تامين سرمايه در گردش تصميماتي اتخاذ کرد تا منجر به افزايش توليد ، کاهش قيمت و ايجاد رقابت بين خودروسازان شود اما برخي افراد مجدداً‌ مانع تراشي کردند و در بازار خودرو اخلال ايجاد شد.

وي خاطرنشان کرد :‌ قطعات و لوازم وارداتي خودرو در گذشته با دلار 1050 تومان تامين مي‌شد اما زمانيکه قيمت ارز نوسان پيدا کرد ، خودروسازان براي تامين نيازهاي خود دچار مشکل شدند .

معاون اول رئيس‌جمهور افزود :‌ دولت براي رفع اين مشکلات جلسات پي در پي گذاشت تا خودروسازان با رکود و ورشکستگي مواجه نشوند و اشتغال کارکنان خودروسازان لطمه نخورد.

رحيمي با تاکيد بر اينکه همه دولتها در مواقع بحران به صنعت خودروسازي كمك مي‌كنند، گفت : در ايران نيز خودروسازان با حمايت‌هاي دولت توانستند بحران پيش رو را از ميان بردارند و بر مشکلات فائق آيند.

وي با اشاره به بازار سياه و دلالي‌هاي موجود در بازار خودرو اظهار داشت : دولت تلاش مي‌کند تا با حذف اين بازار ، سود به جاي دلالان نصيب خودروسازان و کارکنان آنها شود .

معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه خطاب به خودروسازان کشور گفت : اينک در آستانه عيد نوروز از خودروسازان تقاضا مي‌کنيم در راستاي حمايت از مردم و بويژه قشر متوسط ، قيمت محصولات خود را کاهش دهند تا مردم از رفاه و آسايش بيشتري برخوردار شوند .
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار