يک وکيل دادگستري گفت: ادعاي مرتضوي مبني بر اينکه نمي‌دانسته در بازداشتگاه کهريزک چه مي گذرد صحت ندارد و همه مي‌دانند بازداشتگاه کهريزک محل نگهداري اراذل و اوباش است

"محمود عليزاده طباطبايي"در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در رابطه با ايرادات "سعيد مرتضوي" به روند رسيدگي به پرونده "کهريزک"، اظهار داشت: تشخيص علني يا غيرعلني بودن دادگاه  بسته به نظر قاضي است و کسي حق اعتراض ندارد.
 
وي ادامه داد: در بررسي پرونده‌هايي که افکار عمومي را در زمان دادستاني مرتضوي تحت تاثير قرار مي‌داد،‌ وکلا و عموم خواستار برگزاري دادگاه علني بودند اما وي با اين مساله مخالفت مي‌کرد اما امروز خود خواستار برگزاري دادگاه علني است.
 
طباطبايي در همين راستا افزود: مرتضوي و قضات امثال وي خود را در مرجع تشخيص مصلحت نظام مي‌ديدند و نه قاضي که بخواهد بي‌طرفانه قضاوت کند.
 
وي در رابطه با ادعاي مرتضوي مبني بر اينکه نمي‌دانسته در بازداشتگاه کهريزک چه مي گذرد، اظهار داشت: اين ادعا صحت ندارد و همه مي‌دانند بازداشتگاه کهريزک محل نگهداري اراذل و اوباش است.
 
اين حقوقدان تصريح کرد: روند تشكيل هيات 5 نفره قضات، رسيدگي در دادگاه کيفري استان، بررسي توام معاونت و مباشرت در قتل نيز  درست است.

اين وکيل دادگستري در واکنش به اظهارات "حيدري‌فر" يكي ديگر از متهمان كهريزك مبني بر اينکه قضات در آن زمان مقصر نبوده‌اند بلكه سازمان زندان‌ها تخلف کرده است، گفت: همه زندان‌ها اعم از زندان‌هاي اطلاعاتي، عادي و حتي بازداشتگاه‌ها علاوه بر نظارت سازمان زندان‌ها، تحت نظارت دادستان قرار دارند.

 انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار