شهردار ساری گفت: تکدی‌گری همیشه از فقر معیشتی نیست، فقر فرهنگی نیز در این آسیب اجتماعی پررنگ‌تر است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مهدی عبوری صبح امروز در بازدید از مرکز ساماندهی متکدیان شرق مازندران که در سمسکنده مرکز استان قرار دارد، اظهار داشت: شهرداری در جمع‌آوری متکدیان نهایت همکاری را با این مرکز دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته شورای اسلامی شهر ساری و شهرداری حمایت اعتباری خود را نسبت به مرکز ساماندهی متکدیان داشتند و سال آینده این روند نیز ادامه دارد.

این مسئول امور شهری با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در جمع‌آوری متکدیان در مرکز استان صورت گرفت، تصریح کرد: همین که در آستانه سال نو شاهد حضور کمتر متکدیان در سطح شهر هستیم نشان از روند مطلوب فعالیت این مرکز است.

عبوری تعامل متقابل فرمانداری و بهزیستی را با شهرداری در ساماندهی متکدیان مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای جمع‌آوری کامل متکدیان نیاز است همه دستگاه های به ویژه ادارات فرهنگی دخیل شوند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، 11 دستگاه اجرایی متولی ساماندهی متکدیان در استان‌ها هستند، خاطرنشان کرد: همیشه تکدی‌گری از فقر معیشتی نیست، فقر فرهنگی نیز در این آسیب اجتماعی پر رنگ تر است..

شهردار ساری ساماندهی متکدیان در مرکز مازندران را موقتی ندانست و اظهار داشت: همراهی ما با دستگاه‌های اجرایی متولی ساماندهی متکدیان تا جایی ادامه دارد که دیگر متکدی در شهر باقی نماند.

وی شناسنامه‌دار شدن متکدیان در این مرکز را روند خوبی برای شناسایی این اقشار عنوان کرد و گفت: از اینکه متکدیان غیر بومی شناسایی و به شهر و خانواده‌های‌شان تحویل داده می‌شود کار موثری است تا مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز در این ساماندهی به مجموعه خود بازگردند.

 متکدیان جمع‌آوری شده در این مرکز شامل معتادان، پیرمردان و زنان ناتوان و نیز زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست بودند./ج1

برچسب ها: ساری ، تکدی گری ، بازدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.