ارشد نظامی ارتش در غرب کشور، گفت: یگانهای پدافندی ارتش، آسمان کشور را با سیستمهای نوین به صورت شبانه روز رصد می کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

امیر منوچهر کاظمی، در جمع گروهی از خبرنگاران رسانه های مختلف کشور که به منظور بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور وارد استان کرمانشاه شده بودند، افزود: امروز رسالتی که خبرنگاران بر عهده دارند کمتر از رسالت رزمندگان نیست.

وی ادامه داد: قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور در سال 1359 و به فرماندهی سپهبد شهید صیادشیرازی در کرمانشاه تشکیل شد که در ابتدا وظیفه مقابله با گروهک‌های ملحد و منافق را بر عهده داشت که در ادامه در قائله حصر پاوه و وقایع استان کردستان نقش آفرینی می کرد اما در ادامه با آغاز دوران دفاع مقدس در ده ها عملیات آفندی و پدافندی شرکت کرد.

کاظمی تصریح کرد: این قرارگاه عملیاتی در دوران جنگ تحمیلی شش هزار و 561 شهید، 9 هزار و 990 جانباز و 3 هزار و 944 آزاده را در تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور، گفت: لشگر 81 زرهی، تیپ 71 پدافند هوایی، هوانیروز، تیپ 316 همدان، تیپ 281 بیستون، تیپ 35 تکاور و گروه 404 مخابرات از جمله زیرمجموعه های قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور می باشد.

وی افزود: یکی از مهمترین ماموریت‌های امروز این قرارگاه منطقه‌ای مراقبت از مرزهای کشور است.

کاظمی با اشاره به فعالیت یگانهای مرزی ارتش در غرب کشور، گفت: کشف و ضبط 48 هزار و 500 بطری مشروبات الکلی، 402 قبضه سلاح شکاری، 575 قبضه سلاح جنگی، یک دستگاه فلزیاب، 114 کیسه جو و گندم قاچاق و 5 هزار و 123 راس احشام قاچاق به دست آمد و دستگیری 120 نفر از مترددین غیرمجاز و افراد قاچاقچی از جمله اقدامات یگانهای مرزی ارتش می باشد.

فرمانده قرارگاه علیاتی ارتش در غرب، اظهار داشت: یکی دیگر از مهمترین فعالیت های ارتش در غرب کشور بحث پاکسازی میادین آلوده به مین بود که بحمداله اخیرا با حضور وزیر کشور در کرمانشاه مراسم ویژه ای در راستای جشن پاکسازی میادین مین استان برگزار شد.

وی یادآور شد: قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور در راه پاکسازی میادین آلوده به مین منطقه 105 شهید و 291 جانباز را تقدیم کشور کرده است.

کاظمی همچنین با اشاره به استقرار گروه‌های پدافندی در نقاط مختلف غرب کشور و حراست از آسمان ایران برای ایجاد امنیت هوایی کشور گفت: این یگان‌ها به صورت شبانه‌روزی مرزها و مناطق فرامرزی را رصد می‌کنند و برای حراست از مرزها نیز از انواع تجهیزات لازم و به روز استفاده می‌شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، آسمان ، نوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.