مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: اکنون 57 انجمن خیرین کتابخانه ساز در کشور فعال شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

علی غیاثی ندوشن، در حاشیه دیدار از کتابخانه عمومی شهدای شهر چالشتر افزود: از این تعداد، 27 انجمن در سطح استان چهارمحال و بختیاری و 30 انجمن خیرین کتابخانه ساز در شهرستان ها فعال شده است.
وی اظهار داشت: اعضای انتخاب شده برای این انجمن ها از بین معتمدان و خیران استانی، کارآفرینان، صاحبان سرمایه، مدیران کارخانجات و شرکت های تولیدی انتخاب می شوند.

غیاثی ندوشن گفت: اهداف تشکیل این انجمن ها، ساخت کتابخانه های جدید توسط خیرین، برنامه ریزی و تشویق مردم برای مطالعه بیشتر و افزایش سرانه مطالعه مفید در کشور و همچنین اداره کتابخانه از سوی خیران است.
مدیرکل مشارکت ها و شهرداری های نهاد کتابخانه های عمومی کشور تصریح کرد: نقش کتابخانه های عمومی در پیشرفت فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جامعه انکار ناپذیر است و با توجه به اینکه کتابخوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص های توسعه به شمار می رود، کتابخانه های عمومی باید جذابیت لازم را برای جذب مخاطب داشته باشند.

وی افزود: کتابخانه عمومی باید تمامی منابع مورد نیاز برای افراد و گروههای مختلف جامعه را فراهم کنند تا مراجعان بتواند از طریق مطالعه آنها، نیازهای آموزشی و اطلاعاتی خود را رفع کرده و به صورتی سالم اوقات فراغت خود را پر کند.
غیاثی ندوشن، به کتابخانه های مشارکتی اشاره کرد و گفت: برای احداث کتابخانه های مشارکتی در مناطق روستایی 80 متر مربع و مناطق شهری 100 متر مربع زیر بنا نیاز است که این نهاد کارهای پشتیبانی از کتابخانه های مشارکتی را انجام می دهد./س

برچسب ها: انجمن ، خیرین ، کتابخانه ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.