معاون وزیر راه و شهر سازی، رسيدگي و رفع مشكلات بافت فرسوده شهري را از مباحث مهم شهري دانست و گفت: دولت دهم برای نوسازی دو هزار هکتار بافت فرسوده در استان عزم جدی و راسخ دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، مجید کیان پور افزود: در سال هاي اخير با افزايش بسته هاي حمايتي دولت در نوسازي و بهسازي بافت هاي ناكارآمد شهري شاهد رشد روزافزون آباداني در اين مناطق هستیم.
وی با بیان اینکه با هماهنگی شهرداري قم و موافقت سازمان نظام مهندسي،‌ عوارض تراكم پروانه هاي نوسازي منازل مسكوني واقع در بافت فرسوده رايگان است، اضافه کرد: ۲۰ درصد در عمليات نظام مهندسي در طراحي و نظارت نقشه ها تخفيف ارائه می شود.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، از افزایش وام تسهيلات نوسازي به میزان ۳۰میلیون تومانی در بافت های فرسوده شهری در سال آینده خبرداد و گفت: به افراد واجد شرايط فرم (ج)‌ سبز و سرپرست خانواده وام ۷ درصدي و اگر فردي اين شرايط را نداشته باشد وام ۱۵ درصدي تعلق مي گيرد.
معاون وزیر راه و شهر سازی با اشاره به وجود حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمكران و همچنین حضور سالانه ۲۰ ميليون نفر زائر در شهر مقدس قم، خاطر نشان کرد: نهضت بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری، به مفهوم یک خیزش عمومی و انقلابی در سطح جامعه به شمار می آید./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.