همزمان با الحاق مناطق باقی مانده 6، 7،8،11،9،12،17و 19 به شبکه جهانی جوامع ایمن در اسفند ماه سال جاری کلانشهر تهران به شبکه جهانی جامعه ایمنی پیوست.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نرگس هادیزاده دبیر کمیته راهبردی جامعه ایمن منطقه یک گفت: دبیر خانه جامعه ایمن منطقه یک شهرداری تهران فعالیت خود را از مهر ماه سال 88 به ریاست شهردار منطقه آغاز کرد و در اسفند سال 1388 کارشناسان دانشگاه کارولینسکا ار وسایل و وسایل بازی بوستان قیطریه بازدید نمودند و پس از 2 سال فعالیت و ارسال گزارش اقدامات برای سازمان جهانی بهداشت، منطقه یک در مهر ماه سال 39 توانست به شبکه جهانی جوامع ایمنی بپیوندد.
 بنیاد جوامع ایمن در سال 1375 در تورنتوی کانادا به دنبال مرگ یک نوجوان 19 ساله کانادایی بر اثر عدم رعایت اصولی ایمنی هنگام کار و انفجار مواد اشتغال زا به عمل آمد.

وی بیان کرد: دبیر جامعه ایمن در منطقه در سال 91 اقدام به اجرای اقدامات شاخصی از قبیل برگزاری نشست آموزشی پیشگیری و کنترل حوادث ترافیکی با رویکرد ارتقای ایمنی تاکسیرانان منطقه یک و آموزش 600 نفر از تاکسیرانان منطقه، تهیه چک لیست ارزیابی ایمنی بوستانها و نظارت دوره ای از وضعیت  ایمنی بوستانهای منطقه منطقه کرد.

سازمان جهانی بهداشت در سال 1360 بیانیه ای تحت عنوان سلامت برای همه سال 1379 صادر نمود و مفهوم جامعه ایمنی در اولین کنفرانس جهانی پیشگیری از آسیبها در شهر استکهلم سوئد در شهریور ماه 1368با شعار تمام انسانها باید از سطح ایمنی و سلامت یکسان  برخوردار شوند تبیین و تعریف شد.

هدایزاده اظهار داشت: دیگر اقدامات دبیر خانه جامعه ایمنی منطقه در سال 91 برگزاری اولین پانل علمی ایمنی سالمندان به مناسبت روز جهانی سالمند با شعار تجربه دیروز ایمنی امروز بر پایی غرفه جامع ایمن در هفته سلامت و موارد دیگر است که عملکرد یکساله جامعه ایمنی منطقه را پس از الحاق رقم زد.

اولین همایش جامعه ایمن در سال 1387 در مرکز همایش بین المللی برج میلاد و به منظور حساس سازی مدیران و شهروندان، استفاده از نظرات کارشناسی و جمع بندی این نظرات در راستای استقداد جامعه ایمن توسط شهرداری تهران برگزار گردید.

هادیزاده عنوان کرد: مجموعه اقدامات جامعه ایمن منطقه در قالب برنامه 5 ساله توسط کارشناسان ارائه شده است و مرکز جهانی بهداشت در دانشگاه کار ولینسکا  به ارزیابی آن می پردازد و در صورت روند تایید اجرای برنامه ها، گواهینامه منطقه یک به شبکه جهانی جوامع ایمن در مهر ماه سال 1359تمدید خواهد شد.

 امید است کمیته راهبردی جامعه ایمن منطقه یک بتواند در اجرای اهداف و برنامه های خود موفقیت کامل را کسب نماید و این موقعیتها منجر به گواهینامه منطقه یک به شبکه جهانی جوامع ایمن تمدید شود./ز

برچسب ها: جهانی ، جوامع ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار