مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندانهای کشور از ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم عیدانه در زندان‌های کشور خبر داد.

 
 به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد حقوق بشر، "حجت‌الاسلام سید علی تهامی" از ابلاغ رسمی دستورالعمل انجام برنامه‌‌های وی‍ژه نوروز در زندانهای کشور خبر داد و گفت: این دستورالعمل هر سال نزدیک نوروز ابلاغ می‌شود و نحوه اجرای برنامه‌های نوروزی را برای مدیران زندان‌ها تشریح می‌کند.
 
وی افزود: در سال جاری انجام برنامه‌های هنری و فرهنگی، برگزاری مسابقات، پخش فیلم سینمایی و جنگ‌های شادی، حضور گروه‌های هنری از خارج زندان و گروه‌های هنری خود مددجویان در سین برنامه‌های نوروزی گنجانده شده است.

تهامي ادامه داد: غبار‌روبی از نمازخانه‌های اندرزگاه‌ها و محل استراحت مددجویان هم قبل از سال نو انجام شده است.
 
مدیرکل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه 29 فعالیت در این دستورالعمل برای ایام نوروز گنجانده شده است گفت: جمع‌خوانی قرآن قبل از تحویل سال نو، دعای تحویل سال نو، اجرای برنامه تواشیح، شبی با قصص قرآن، مسابقات کتابخانی، نقاشی برای کودکان در اتاق ملاقات، اجرای عفو رهبری با حکم رهبر انقلاب و اعطای مرخصی عیدانه بخشی از این برنامه‌ها است.
 
تهامی اظهار داشت: 700 روحانی در زندان‌های کشور مجری اجرای برنامه‌های معنوی و فرهنگی هستند. ضمن اینکه در ایام مسابقات ورزشی میان زندانها نیز برگزار می‌شود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار