مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: 19 موزه فعال در تبریز و شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در انتظار میهمانان نوروزی هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تمام موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان آذربایجان‌شرقی در زمان تعطیلات نوروز 12 ساعت مستمر در روز آماده حضور گردشگران و بازدیدکنندگان هستند.

وی افزود: با توجه به حضور گردشگران و علاقه‌مندی آن‌ها برای بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی از جمله موزه‌ها و برای رعایت حال میهمانانی که وقت کمی برای ماندن در شهرهای مختلف دارند با هماهنگی‌های انجام گرفته ساعت کار موزه‌های استان افزایش می‌یابد.

محمدی یادآور شد: براساس تصمیمات أتخاذ شده تمام موزه‌های استان از ساعت 9 صبح تا 9 شب به جز روز اول فروردین‌ماه به صورت یکسره آماده ارائه خدمات به گردشگران علاقه‌مند و بازدیدکنندگان هستند.

وی با بیان این‌که روز نخست فروردین‌ماه همانند سراسر کشور موزه‌ها از ساعت 13 گشوده می‌شوند، خاطرنشان کرد: موزه‌های آذربایجان‌شرقی با توجه به دارا بودن ویژگی‌ها و اشیای منحصر‌به‌فرد نگهداری شده در آن‌ها از جاذبه‌های فراوان گردشگران تاریخی و مردم‌شناسی برخوردار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 19 موزه فعال در تبریز و شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی وجود دارد که 14 مورد از آن‌ها زیر نظر این اداره کل فعالیت می‌کنند.

محمدی یادآور شد: موزه‌های آذربایجان، ایلخانی مراغه، محرم، زنده سفال، صفوی بناب، مشروطه، قاجار، سنجش، سنگ‌نگاره‌های مراغه، مردم‌شناسی عشایر سراب، مرد‌شناسی جنوب سهند و سایت موزه عصر آهن تعدادی از شاخص‌ترین‌ها در استان هستند.

محمدی تصریح کرد: علاوه بر تبریز تقریباً در تمام شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی موزه‌هایی دایر هستند که می‌توان از موزه ادب و عرفان اهر، مراغه، ناب، سهند و سراب به عنوان شاخص‌ترین آن‌ها نام برد.

وی اظهار امیدواری کرد که میهمانان و گردشگران علاقه‌مند با حضور در این اماکن فرهنگی و تاریخی بتوانند سال جدید خود را با اطلاعاتی غنی از تاریخ، فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی آغاز کنند.
برچسب ها: میهمان ، نوروزی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.