معاون كنسولي و پارلماني وزارت امور خارجه با بيان اينكه بيانات صريح روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره رابطه با آمريكا منطق ايران را در عرصه ديپلماسي عمومي به نمايش گذاشت، گفت: سخنان صریح و منطقی مقام معظم رهبري جایی برای تفاسیر یا برداشت‌های متفاوت و متناقض از رابطه با آمريكا باقی نگذاشت.

"حسن قشقاوی" معاون کنسولی و پارلماني وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در مشهد مقدس گفت:‌ بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوي در مورد مسائل گوناگون از جمله بحث تهدیدهای توخالی رژیم صهیونیستی و بحث رابطه ایران و آمریکا بسیار واضح و روشن بود و سخنان صریح و منطقی ایشان جایی برای تفاسیر یا برداشت‌های متفاوت و متناقض باقی نگذاشت.   
 
وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات خود خطاب به آمریکا فرمودند كه اگر بنا به اعتماد متقابل است، در جایی که شما نسبت به سخنان ما در خصوص عدم به کار‌گیری و یا برخورداری از سلاح هسته‌ای اعتماد ندارید ما چگونه نسبت به صداقت شما در گفتگو و یا مذاکرات احتمالی اعتماد داشته باشیم؟ كه این پیام سخني بسیار نغز و منطقی بود.  
 
معاون کنسولی و پارلمان وزارت امور خارجه ادامه داد: البته جزئیات این رهنمود رهبر معظم انقلاب در مذاکرات هسته‌ای گذشته، از سوی تیم مذاکره‌کننده ایرانی مطرح می‌شد، به طور مثال در اجلاس مسکو که حدود 10 ماه گذشته انجام گرفت، تیم مذاکره‌کننده ایرانی مطرح کرد كه اگر شما نگران وجود سلاح هسته‌ای هستید ما حاضریم فتوای شرعی مقام معظم رهبری را به صورت مستند سیاسی نیز به شمار ارائه کنیم تا بهانه‌ای نداشته باشید اما شما نیز متقابلا حق غنی‌سازی ما را به رسمیت بشناسد.   
 
قشقاوی تصریح کرد: تاکنون طرف غربی این حق را که بر اساس مفاد NPT می‌توانیم از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي برخوردار باشیم به رسمیت نشناخته، البته به صورت متناقض و دوپهلو همیشه صحبت از احترام به حقوق هسته‌ای ایران را مطرح می‌کنند، اما واژه حقوق هسته‌ای یک واژه کثیرالمعنا است و همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، طرف غربي باید حق غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت بشناسد و به آن اعتراف کند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: منطقی که فرزندان مقام معظم رهبری در دستگاه دیپلماسی، شورای عالی امنیت ملی و در جاهای دیگر با استفاده از رهنمودهای ایشان مطرح می‌کردند، ايشان در بیانات روز گذشته خود در حرم رضوي به صورت صریح‌تر، یکپارچه‌تر و منسجم‌تر و بدون هیچگونه ابهام و ایهام، بیان کردند که این کار مسئولان نظام را راحت‌تر می‌کند و منطق ایران را در عرصه دیپلماسی عمومی به صورت روشن‌تری برای افکار عمومی جهانیان بیان می‌کند، ضمن آنکه بازتاب گسترده بیانات ایشان در رسانه‌های گروهی جهان، بیانگر و نشانگر صراحت و منطق بحثی بود که ایشان در زمینه‌های مختلف از جمله تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی، آمریکا و مسائل دیگر بیان فرمودند.
 
معاون کنسولی و پارلماني وزارت امور خارجه درباره هدف آمریکا از طرح همزمان مذاکره مستقیم و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران گفت: مقام معظم رهبری هدف آمریکا را به صراحت اعلام فرمودند و همانگونه که ایشان عنوان کردند، اینها ادعای گفتگو دارند تنها برای اینکه خواسته خود را تحمیل کنند.   
 
قشقاوی ادامه داد: بیشترین تقاضاها برای انجام مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم، با واسطه و بی‌واسطه در زمان ریاست جمهوری اوباما و تیمش مطرح شده، اما از آن طرف نیز از یازده فرمان اجرایی ریيس‌جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از اوایل پیروزی انقلاب، 6 فرمان در زمان وی به امضا رسیده است، همچنین از 22 مصوبه کنگره علیه ایران یازده مصوبه در زمان دولت اوباما به تصویب رسیده که این مصوبات علاوه بر بحث کمی به لحاظ کیفی نیز تهدیدهای شدیدتری علیه ایران را شامل شده است.   
 
وی ادامه داد: ضمن اینکه بیشترین ادعا و پیغام و پسغام برای انجام مذاکره با ایران باز در دولت اوباما مطرح شده که این آمار صحت ارزیابی مقام معظم رهبری را نشان می‌دهد.   
 
معاون کنسولی و پارلماني وزارت امور خارجه با اشاره به رفتار پارادوکسیکال و تناقض‌آمیز آمریکا، تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده استمرار سیاست چماق و هویج از سوی آمریکا است که از یک‌سو با طرح مذاکره مستقیم، هویج را به ایران نشان می‌دهد و از سوی دیگر با امضای فرمان اجرایی و مصوبات کنگره مي‌خواهند چماق را بر سر ایران نگه دارند که البته دیگر دوران اعمال این سیاست‌ها گذشته است.
  
انتهای پیام/   
 
برچسب ها: آمریکا ، ایران ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار