فرماندار قصرشیرین گفت: حضور مهمانان و مسافران نوروزی در این شهرستان در هفته اول تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سنوات گذشته بیشتر و چشمگیر تر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حسین پروین گفت: شرایط آب و هوایی مناسب، طبیعت دلنواز و سرسبز، اماکن اقامتی مطلوب و دیدنی های طبیعی، تاریخی و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس از جمله دلایل افزایش مسافران و گردشگران نوروزی این شهرستان است.

وی تصریح کرد: وجود مرز رسمی پرویزخان برای تردد گردشگران به اقلیم کردستان عراق و مرز رسمی خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی و بین المللی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات در این شهرستان سفیران خوبی برای معرفی قصرشیرین در جذب گردشگر و مهمان نوروزی بوده است.

پروین اظهار کرد: این شهرستان دارای ظرفیت های اقامتی خوبی شامل 10 هتل و سه مهمانپذیر با 322 اتاق و یک هزار و 116 تخت است ضمن اینکه برای اسکان و اقامت مهمانان و مسافران نوروزی 100 کلاس درس نیز تجهیز شده و 100 تخته چادر نیز در محل پارک بسیج این شهر برای اسکان موقت نصب شده است.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت های اسکان شهرستان در اختیار مسافران نوروزی است، یادآور شد: شمار زیادی از مسافران و مهمانان نیز با توجه به وضعیت مطلوب آب و هوایی اقدام به برپایی چادر در پارک ها و بوستان های سطح شهر کرده اند.

وی اضافه کرد: ستاد تسهیلات نوروزی قصرشیرین با همه توان در حال ارایه خدمات مطلوب و شایسته به مسافران و مهمانانی است که از اقصی نقاط کشورمان به این شهرستان سفر کرده اند تا آنها در ایام حضور در این منطقه، مشکلی نداشته باشند.

پروین گفت: وجود آثار متعدد تاریخی از قبیل کارونسرای عباسی، عمارت خسرو، نهر شاهگدار، آتشکده زرتشتی و مناطق عملیاتی همچون نقطه صفر مرز خسروی، بیمارستان مخروبه، مسجد مهدیه، نمایشگاه جلوه های ایثار و سنگرهای هشت سال دفاع مقدس برای بازدید مهمانان و کاروان های راهیان نور از دیگر دلایل افزایش تعداد مسافران نوروزی در قصرشیرین است.

سال گذشته بیش از 700 هزار نفر مسافر و مهمان نوروزی در تعطیلات آخر سال به قصرشیرین سفر کردند ولی به نظر می رسد با توجه به حضور چشمگیر گردشگران و مهمانان نوروزی در تعطیلات امسال این میزان افزایش محسوسی داشته باشد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، مسافر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.