آمار ثبت نام برای ورود به ایران افزایش یافته، ولی آینده بازار گردشگری مشخص نیست.

ابراهيم پورفرج ـ رئيس جامعه‌ي تخصصي تورگردانان ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل ورود گردشگران در کشور، گفت: تعداد زیادی ثبت نام برای ورود به ایران از سوی گردشگران کشورهای مختلف صورت گرفته، امید است در سایه شرایط مناسب با تحقق این امر صنعت گردشگری در کشور رونق یابد.

وی عامل اصلی افزایش استقبال گردشگران و مسافران را تعادل قیمت رقابتی در منطقه دانست و اظهار داشت: با نوسانات نرخ ارز و رقابتی شدن بازارگردشگری منطقه، نرخ خدمات مسافرتی در کشور نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

پورفرج ادامه داد: با افزایش نرخ دلار ایران به عنوان مقصد ارزان قیمت مورد استقبال گردشگران خارجی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در سال های گذشته نرخ خدمات گردشگری در ایران گران بود، که در شرایط پیش آمده نرخ خدمات امروز با نرخ خدمات در کشور های منطقه برابری می کند.

وی خاطر نشان کرد: کاهش نرخ خدمات در کنار پتانسیل و جاذبه های گردشگری، فرصتی ویژه در جهت رونق گردشگری در کشور است.

رئيس جامعه‌ي تخصصي تورگردانان ايران با بیان اینکه آمار ثبت نام گردشگران برای ورود به کشور افزایش یافته ولی میزان تحقق این رقم مشخص نیست، گفت: مشخص نیست که در سال 92 چه اتفاقی در صنعت توریسم کشور رخ می دهد و تعداد گردشگران ورودی افزایش و یا کاهش خواهد داشت ، هر اتفاقی می تواند در این زمینه به شدت اثر گذار باشد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با تمام تبلیغات بر علیه ایران، آینده روشنی پیش روی گردشگری کشور باشد.

پورفرج با اشاره به سعی و تلاش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بر حل معضلات تور گردانان گفت: امیدواریم با افزایش آمار گردشگران در کشور این روند حفظ شود.

وی همچنین با اشاره به افزایش گردشگران ورودی در مقابل کاهش گردشگران خروجی گفت: افزایش نرخ تورهای خروجی موجب تغییر تورهای خروجی به تورهای داخلی شده است.

وی خاطر نشان کرد: قیمت یکی از اصول جذب توریسم است که تغییرات قیمتی در کشور نسبت به سال گذشته بهتر است.

رئيس جامعه‌ي تخصصي تورگردانان ايران در پایان با اشاره به افزایش شرکت های تورگردان در کشور، گفت: 170 شرکت تورگردان در این زمینه همکاری می کنند از این تعداد برخی فعال اند و 70 شرکت در نوبت ثبت نام هستند که به زودی وارد این حوزه خواهند شد، هدف افزایش کمیت نیست بلکه حرکت به سوی تخصصی و حرفه ای شدن در این صنعت است.

برچسب ها: گردشگری ، رکود ، رونق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
پرنده های قفسی
۱۵:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
خوبه ما که نمیتونیم بریم گردشگری اونا بیان ایران و ما اونا رو ببینیم : ای خدا؟
آخرین اخبار