حضرت زهرا، جامع همه خوبی ها از آغاز تا ابد و جدا شده از همه بدی ها و ناپاکی ها طول در عمر کوتاه خود رسیده رفتاری از خود به جای گذاشتند که قرن ها برای بیشریت آموزنده و ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ،‌حضرت زهرا در چهره،  گفتار و رفتار،  شباهت بسیار به رسول خدا داشت و هیبت و هیئت او یاد آور پیامبر بود دختر بنی مکرم اسلام ودر باب ادب،  سیره رایجی بین ایشان و پدر بزرگ وارش بود هر گاه رسول خدا نزد فاطمه  می رفت وی بر می خواست پدر را می بوسید و احترام کرده او را درجای خودش می نشاند.
ایشان حامی نیازمندان بود یکبار پارچه ای را که داشت به رسول خدا داد آن حضرت نیز آن را تکه تکه برید و به تعدادی از اسیران  بی لباس رومی داد.
 پرهیز از تجمل:
 حضرت زهرا از تجمل در زندگی پرهیز داشت وسایل زندگی ایشان ساده و مهریه اش اندک بود ایشان درصحنه های اجتماعی دفاع از دین و پیشوا حاضر بود از جمله در جنگ احد شرکت داشت و به امدادگری و مداوای زحمت های پیامبر مشغول بود.
 ناجی بردگان
 آزاد سازی بردگان در نظر ایشان  کاری ارزشمند بود گردن بندی را که علی برای او خریده بود فروخت و با پول آن برده ای را خرید وآزاد کرد
مبارزه با انحراف
 تلاش برای اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی را تکلیف خود می دانست گاهی شبها به همراه علی به در خانه  مهاجران و انصار می رفت ودر حمایت از ولایت پدرش را به یادها می آورد.
 آگاهی،  درایت و آینده نگری او تا آنجا بود که برای افشای ستم غاصبان وصیت فرمود که پیکرش را شبانه غسل می دهند و به خاک بسپارند تا ظالمانی که او را آورده بودند در مراسم دفن او حضور نیابند./
برچسب ها: حضرت ، زهرا ، جامع ، خوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار