در شرایط امروز سعی شرکت ها بر تداوم حیات می باشد و کمتر شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی به فکر برندسازی و کسب شهرت در بازار گردشگری است.

حامد واحدی اردکانی از فعالان شرکت های خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه بازار سفر تابع نرخ ارز است، گفت: امروز هدف از سفر کردن بسیار تخصصی و پیچیده شده است و انسان ها به دلایل مختلف سفر می کنند.

وی ادامه داد: شرکت های خدمات مسافرتی با ایجاد پکیج ها و تور های متنوع و جذاب و حفظ کیفیت خدمات سعی در خنثی کردن تاثیر نرخ ارز درصنعت توریسم و جهانگردی دارند.

واحدی اردکانی خاطر نشان کرد: تا به امروز شرکت های خدمات مسافرتی و فعالان صنعت گردشگری در مقابل نوسانات ارز مقاومت کردند ولی نمی توان آینده پیش روی این صنعت را پیش بینی کرد.

وي با اشاره به نقش موثر برند در توسعه کسب و کار و تجارت جهاني گفت: امروز از برند ها به عنوان سنگ بناي اقتصاد جهاني نام برده مي شود و در صنعت گردشگري شرکت ها و موسسات از استرات‍‍ژي هاي بازار يابي و تبليغاتي خود را بر محور ساخت برند براي محصولات و خدمت انتخاب کرده اند.

وی با بیان اینکه در برابر چالش های های پیش روی صنعت گردشگری عرصه برای رقابت کمتر خواهد شد، گفت: در شرایط امروز سعی شرکت ها بر تداوم حیات می باشد و کمتر شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی به فکر برندسازی و کسب شهرت در بازار گردشگری است.

وی تصریح کرد: رقابت به معنای واقعی وجود ندارد و در این شرایط قدرت شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی در ارتقا کیفیت کاهش می یابد.

امید است؛ با توجه بیشتر مسئولان و فعالان صنعت گردشگری، کشور به جایگاه شایسته خود در این صنعت دست یابد./س
برچسب ها: سفر ، اقتصاد ، جهانگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار