عضو هئيت مديره شرکت توسعه آب و برق قشم مپنا گفت:‌ با احداث اولين نيروگاه توليد همزمان آب و برق قشم، 3/1 برق و 3/1 آب شيرين جزيره‌ي قشم از خليج‌فارس را تامين مي‌کند.

شاهپور مظفري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: هر مکاني که گاز و آب‌شور فراوان مثل دريا داشته و نياز منطقه به آب و برق باشد،‌ پروژه‌ي مثل نيروگاه توليد همزمان برق و آب قابليت اجرا دارد.
وي تصريح کرد: سواحل جنوبي خليج‌فارس و سواحل شمالي دريايي خزز مکانهاي مناسب براي اينگونه پروژه‌هاست.
عضو هئيت مديره شرکت توسعه آب و برق قشم افزود: اجراي هر پروژه بستگي به سيستم آب آن منطقه دارد و بجز شهرستان قشم، در حال آماده‌سازي اوليه در جزيره ابوموسي هستيم.
شاهپور مظفري با توجه به مقرون به صرفه بودن هزينه‌ها گفت: ما در تامين آب به روش آب شيرين کن در داخل کشور از يک سري يارانه‌ها واحدهاي غير حرارتي استفاده مي‌‌کنيم که اين موضوع رقابت‌پذيري اين سيستم با سيستم 20 را کم مي‌کند که اگر در شرايط مساوي باشند مي‌تواند قابليت جايگزيني تمام روش‌هاي موجود توليد آب در کشور باشند.
وي در مورد به بهره‌برداري رسيدن بلوک‌ها تصريح کرد: قرار است بلوک اول در خرداد ماه سال 92 و بلوک دوم يک کدام برق و آب است هر کدام از بلوک‌ها در شهريور 92 وارد مدار بشوند.
شاهپور مظفري گفت: با توجه به انتظار داشتن مديري عالي گروه مپنا در به مدار وارد کردن انرژي حاصله تا پايان سال 91 متاسفانه اين امر را تحقق ببخشيم./س
برچسب ها: احداث ، نیروگاه ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار