رئیس کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد گفت: در حال حاضر ۳۰ میلیون تن ظرفیت آردساز‌ی در کشور وجود دارد، اما از ۱۸ میلیون تن آن استفاده می‌شود.

حسین یزدجردی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران‌جوان، گفت: بنابر آمار سالانه ۱۰ میلیون تن گندم مورد نیاز واحد‌های خبازی است که اجرای هوشمندسازی به سبب عدم هماهنگی و اشراف کامل وزارت اقتصاد، این طرح  از کارایی لازم برخوردار نبود نداشت و ایرادات و اشکالاتی در اجرا داشت که در نهایت منجر به نارضایتی نانوایان شد.

به گفته او، اجرای طرح هوشمندسازی واحد‌های نانوایی، ماهانه رقمی معادل ۱.۵ همت بودجه بواسطه پرداخت ۴۰ درصد فروش روزانه نانوایی ها به دولت تحمیل  کرد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی صنایع آرد ایران ادامه داد: اکنون مقادیری آرد بواسطه چندنرخی بودن هدر می‌رود و به عبارتی در این حوزه به سبب قیمت‌های متعدد رانت و فساد رخ می‌دهد که دولت برای رفع این بحران باید راه حل مناسبی  پیدا کند به طوریکه در این زمینه تنها نظارت کند و تصدی گری نداشته باشد.

یزدجردی گفت: قیمت گندم به خاطر حمایت از کشاورز نباید بالاتر از قیمت‌های جهانی باشد و دولت برای پایداری تولید این محصصول استراتژیک و حمایت  از کشاورزان باید سیاست های دیگری اتخاذ کند.

به گفته او، درحال حاضر ۳۰ میلیون تن ظرفیت آرد ساز ی در کشور وجود دارد، اما از ۱۸ میلیون تن آن استفاده می شود .

یزدجردی گفت: در تجارت غلات و برای تامین نیاز کشور به این محصولات لازم است که آن را در زمان ارزانی این محصولات در بازارهای جهانی خریداری کنیم تا منافع کشور نیز تامین شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار